آمریکا سیاست چماق و هویج در مذاکره با کشورها دارد

ابوالفضل حسن بیکی ، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار صبح روز گذشته (دوشنبه، 22 مردادماه) با اقشار مختلف مردم درباره پیشنهاد آمریکا به ایران برای مذاکره گفت: تاریخ نشان می دهد آمریکایی ها همواره سیاست چماق و هویج را در مذاکرات دنبال می کنند و زمانی که کشوری مثل ایران در برابر زیاده خواهی آمریکایی ها می ایستد، تلاش می کنند از طرق مختلف به آنها هویج نشان دهند و در این راستا منافع خود را تأمین کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت جمهوری اسلامی پیش از برجام اشاره و بیان کرد: متأسفانه تا پیش از برجام اقدامات بیجای برخی دولت ها و اجماع آنها باعث شده بود ذیل فصل 8 شورای امنیت قرار گرفته و تمامی کشورها ما را تحریم کنند اما بعد از برجام هم در سطح بین المللی ایران را به درستی نشان دادیم و هم توانستیم چهره پلید آمریکا را به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی به عنوان کشوری است که به عهد و وفای خود پایبند است اما آمریکایی ها عهدشکن هستند و تلاش بر این دارند که با قلدرمآبی اهداف خود را پیش ببرند.

حسن بیکی در ادامه با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی در سطح منطقه و بین الملل اذعان داشت: اهداف جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه محقق شد و امروز مقاومت در سطح منطقه حرف اول را می زند و آمریکایی ها نیز منزوی شده اند تا جایی که ترکیه و قطر به عنوان عضو ناتو از آمریکا حرف شنوی ندارند.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر بلوک شرق نه به سرکردگی شوروی بلکه با اتحاد میان ایران، چین، روسیه و ترکیه به وجود آمده و اتحاد منطقه ای سوم نیز شکل گرفته است یعنی قراردادی میان ایران، ترکیه، روسیه، پاکستان، افغانستان و چین در جهت تأمین امنیت ایجاد شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید منافع خود را با منافع آمریکا گره بزنیم، اظهار داشت: شرایط ما خوب است و دولت با همه کشورها در حوزه اقتصادی مراوده دارد لذا آمریکایی ها قادر نیستند هیچ اقدامی علیه ایران انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین مقام معظم رهبری بزرگ ترین مأموریت را به قوه قضاییه داد تا با مفسدان اقتصادی برخورد کند از این رو دولت باید بدون ترس از جنگ یا درگیری ذهنی برای مذاکره، اقدامات داخلی برای حل مشکلات صورت دهد.