در خواست حجت‌الاسلام محمدیان از دانشجویان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جمع دانشجومعلمان نخبه و سرآمد دانشگاه فرهنگیان کشور، با اشاره به اهمیت نقش و مأموریت دانشگاه فرهنگیان گفت: در مجموعه دانشجویان همه دانشگاه‌های کشور حساس‌ترین کار بر عهده شما دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه اظهار داشت: استراتژیک‌ترین کارها، بر دوش شما دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته‌است. شما در آینده کار بزرگی را برعهده خواهید گرفت که هم دنیا و هم آخرتش بسیار نورانی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: رسول خدا (ص) خطاب به امام علی(ع) فرموده‌اند: «علی جان! اگر یک نفر به دست تو با خدا ارتباط پیدا کند ارزشش از هر آن چه که آفتاب بر آن می‌تابد بیشتر است.»

وی تأکید کرد: هنگامی که رسول خدا (ص) که صدق مطلق است چنین مطلبی را می فرماید، شما باید ببینید در حوزه کاری خود می توانید چند نفر را به خدا نزدیک‌تر کنید.

حجت الاسلام محمدیان با بیان این که انقلاب اسلامی بزرگترین رویداد چند قرن اخیر جهان است گفت: در فضایی که متفکران بلوک غرب و شرق می‌گفتند کار دین تمام شده و دوره اعتقاد به خدا گذشته است، در کشور ما این انقلاب عظیم به نام خدا، برای خدا و برای دین خدا به وقوع پیوست.

وی با تأکید بر این که مردم ما تا امروز بار انقلاب را به خوبی بر دوش کشیده‌اند، گفت: امروز زمان آن رسیده است که این بار بر دوش شما جوانان قرار گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: این که در روی زمین حکومتی وجود داشته باشد که خواست خدا را انجام دهد و در رأسش فردی قرار بگیرد که شرطش عدالت باشد، آرزوی همه خداباوران بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد:  لازم است که شما این انقلاب و پیامش را به درستی بشناسید و با لایه‌ها، ابعاد، چالش‌ها و آسیب‌ها، و نقاط ضعف و قوتش به خوبی آشنا شوید. شما باید به جایگاه خود در این انقلاب به‌عنوان دانشجویی که قرار است نسل آینده را تربیت کند آگاهی یابید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به واژه حیات طیبه اظهار داشت: خدا در قرآن فرموده است که هرکس که عمل صالح انجام دهد در حالی که مؤمن است ما او را به حیات طیبه می رسانیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های کشور حیات جمادی، نباتی، حیوانی و بشری را به عنوان مراتب مختلف حیات در موجودات برشمرد و اظهار داشت که حیات در جمادات آن قدر ضعیف است که برای ما قابل فهم نیست اما در گیاهان به واسطه رشد و نمو آنان قوی‌تر است.

وی اضافه کرد: حیات در حیوانات به دلیل برخورداری آنان از حرکت و عاطفه قوی‌تر از گیاهان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان این که مرتبه بالاتر حیات، حیات بشری است گفت: انسان همه چیزهایی را که نباتات و حیوانات دارند، دارا است اما چون توان اندیشیدن دارد می‌تواند آن ها را مسخر و مدیریت کند.

وی افزود: سخن همه انبیاء این است که ما حیاتی بالاتر از حیات بشری داریم که همان حیات طیبه و مربوط به مؤمنان می‌باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مراحل رشد انسان اشاره کرد و بیان داشت که همه ما این واقعیت را درک کرده‌ایم که علایق، سلایق، خوشی‌ها و غم‌های آدمی پس از بزرگ شدن و گذر از دوره کودکی تغییر می‌کند.

وی تأکید کرد که کل حرف انیباء این است که انسان از این هم می تواند بزرگ‌تر شود و بیشتر رشد کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با ذکر این که هیچ شخصیت بزرگ تاریخی را نمی‌توان یافت کرد که بدون مواجهه با مشکلات به جایی رسیده باشد از دانشجویان خواست از مشکلات نگریزند و با استقبال از سختی‌ها در پیچ و خم زندگی، خود را پخته و توانمند سازند.