هر کس خیال تجاوز به ایران را دارد از سرنوشت صدام عبرت بگیرد

سیامک مره‌صدق نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به فرمایشان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با بحث مذاکره با آمریکا گفت: مردم ایران احمق نیستند که در شرایط فعلی با آمریکا مذاکره کنند و اگر هم کسی وارد مذاکره با آمریکا شود مردم او را نخواهند بخشید.

وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا فردی است که بزرگ‌ترین شغلش داشتن کازینو است و از سوی دیگر فردی غیرقابل اعتماد است. اولاً به تعهداتش در برجام عمل نکرده و به آن پایبند نبوده و بعد هم یک‌شبه خواب دیده و بر اساس توهماتش از این توافق خارج شده و آن را باطل کرده است و چه اعتمادی وجود دارد که بار دیگر بتوان با چنین فردی مذاکره کرد و من معتقدم مذاکره با چنین فردی چیزی جز اتلاف وقت نیست.

نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت ایران از ابتدای مذاکره با آمریکا هم نسبت به نتیجه آن نظر مثبتی نداشتند و اتفاقی که در این باره رخ داد پیش‌بینی ملت ایران بر اساس حافظه تاریخی‌شان را تأکید کرد.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: نه‌تنها در ایران بلکه در عرصه سیاست بین‌المللی هر فرد یا کشوری که به دنبال منافع خود باشد حاضر نیست با شخصی چون رئیس‌جمهور آمریکا مذاکره کند؛ چراکه فردی که برای تعهداتش احترامی قائل نیست، هیچ دلیلی برای گفت‌وگو با وی وجود ندارد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه بین ایران و آمریکا نه جنگ خواهد شد نه صلح، افزود: ایران نه افغانستان است، نه عراق است نه سوریه، هر کس که خیال تجاوز به ایران را داشته باشد، باید از سرنوشت صدام عبرت بگیرد.

نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر کسی که هر گونه تجاوز و حتی خیال تجاوز به ایران را داشته باشد، باعث می‌شود تا جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای منافعش را در منطقه و جهان مورد آسیب قرار دهد که از عملکردش پشیمان شود و ممکن است از نظر تئوری شروع جنگ با آنها باشد اما ساختار نظامی ما به‌گونه‌ای است که اگر کشوری به ما حمله کند باید منتظر هر گونه عواقب آن باشد.

مره‌صدق در پایان خاطرنشان کرد: ساختار نظامی ما یک ساختار دفاعی است نه حمله، بنابراین ما به کسی حمله نمی‌کنیم ولی اگر کشوری به ما حمله کند، پاسخ محکمی را از ما دریافت خواهد کرد و ناامن کردن منطقه خلیج‌فارس کوچک‌ترین کاری است که توان نظامی ایران قادر به انجام است و تا هدف قرار دادن منافع هر کشوری که جرأت کرده منافع ملی ما را مورد تهدید قرار دهد.