قرارگرفتن سواحل یمن در سیطره انصارالله

سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: یمن در فقر مطلق به سر می برد و جنایتی که علیه این کشور صورت می‌گیرد کاملا مهندسی شده است.

کارشناس مسائل منطقه  با بیان اینکه دو هزار و چهارصد نفر بر اثر بیماری وبا در یمن جان خود را از دست داده اند, افزود: هشت و نیم میلیون نفر در قحطی گرفتار هستند و غذای آنها به دو روز در میان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پانصد هزار کارمند یمنی سه و سال نیم است که حقوق دریافت نکرده اند, گفت: چهار میلیون نفر آواره جنگی هستند.

زارعی با بیان اینکه شش هزار و سیصد نفر در یمن شهید شده اند که بیست و چهار درصد کشته های جنگ کودکان هستند, اظهار کرد: قطعنامه شورای سازمان ملل شرایط را به مرحله بحرانی رسانده و تمامی مرزهای این کشور از زمین و هوا بسته شده است.

کارشناس مسائل منطقه  با بیان اینکه آمریکایی‌ها از جمله کشورهایی هستند که در راس این جنگ قرار دارند, گفت: رویداد الحدیده نشان داد فرمان جنگ در دست آمریکا است.

وی ادامه داد: فرماندهی جنایات یمن در دست آمریکایی ها است. بیمارستان ها، اتوبوس کودکان مواردی هستند که مورد طعم متجاوزان قرار گرفته اند.

زارعی با بیان اینکه این جنایات و خیانتها روی بسیاری از مستبدین تاریخ را سفید کرده است؛ بیان کرد: هزاران نفر را از سومالی و اتیوپی آورده اند تا در این جنگ شرکت کنند. آنها گرسنگی را عاملی برای سرباز گیری قرار داده‌اند.

کارشناس مسائل منطقه افزود: بر اساس آماری که از طرف برخی محافل سعودی منتشر شده آنها پانصد هزار ریال سعودی را صرف مزدورگیری کرده اند.

وی گفت: امروز سه سال و نیم از بحران یمن که قرار بود تنها در سه هفته به پایان برسد؛ می‌گذرد و قوای متجاوز در برابر یک ملت فقیر به زانو درآمده است.

زارعی با بیان اینکه مردم یمن بیش از دویست هزار بار مورد حمله قرار گرفته اند, اظهار کرد: امروز سواحل یمن در سیطره انصارالله قرار دارد.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه امروز نیروهای متجاوز در سواحل دریای سرخ در زیر سیطره نیروهای انصارالله قرار گرفته اند, افزود: انصارالله امنیت دریای سرخ را تامین کرده است و با شلیک موشک مناطق مختلف دشمن را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد:اگر انصارالله اراده کند می‌تواند تنگه باب المندب را ببندد و یا دریای سرخ و اقیانوس هند را نا امن کند ولی این کار را نمی‌کند.

زارعی اظهار کرد: نتیجه جنگ برای ملت یمن این بوده که به انواع سلاح های دفاعی مجهز شود و به زودی هم سیستم دفاع هوایی خود را بهره برداری خواهد کرد.

کارشناس مسائل منطقه گفت: در شرایطی که یک ملت در محاصره کامل است پهبادهایش همه نقاط را مورد هدف قرار می دهد و سعودی ها به ناچار به ایران اتهام زنی می‌کنند. چنین ادعاهایی نشان از ضعف آنهاست و ملت یمن با نگاه به تجربه ایران و انقلاب اسلامی دوباره آن را در سرزمین خود تکرار می‌کند.

وی با بیان اینکه باید به آقای ترامپ و امثال آن گفت شما از پس یک ملت فقیر بر نمی‌‌آیید, گفت: شما از پس جنگ الحدیده بر نیامدید که این امر موجب عقب نشینی فرانسه و حتی محمد بن سلمان شده است؛ با چنین ویژگی چگونه ملت ایران را تهدید می‌کنید.

کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: ملت ایران استحکام درونی دارد و مسلما آینده فاخر خواهد داشت و در برابر ستمگران زانو نخواهد زد.