سرنوشت اموال بلوکه شده ایران بعد از برجام چه شد؟

فریدون احمدی ، با اشاره به دو سؤال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که قرار است در جلسه روز دوشنبه (29 مردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح شود، گفت: یک سوال پیرامون نحوه و زمان دریافت خسارات جنگ تحمیلی از عراق است.

آخرین محموله نفتی عراق نیز به عنوان خسارت جنگ خلیج فارس به کویت منتقل شد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اخیرا آخرین محموله نفتی مربوط به خسارات جنگ خلیج فارس از عراق به کویت حمل شد از این رو این سؤال پیش می آید که چرا جمهوری اسلامی نمی تواند خسارات خود را از عراق دریافت کند.

وی افزود: وزیر خارجه باید پاسخ دهد که آیا تا کنون اقدام رسمی در زمینه دریافت خسارت از عراق شده و یا در بلند مدت چه برنامه ای در این خصوص وجود دارد.

ضرورت تشریح سرنوشت پول های بلوکه شده ایران در آمریکا بعد از برجام

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم در ادامه خاطرنشان کرد: سوال دوم در رابطه با میزان پولی است که بعد از برجام از آمریکایی ها دریافت شده است که طبق برجام باید اموال بلوکه شده ایران باز پس گرفته می شد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: همچنین آقای ظریف باید پاسخ دهد در صورت باز پس گیری اموال بلوکه شده این اموال به کجا رفته و در کجا هزینه شده است.