ترامپ حیثیت و اعتبار آمریکا را از بین برده است

رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آمریکایی ها دارند ژست صلح طلبی می گیرند در حالی که این رفتارها یک نوع پروپاگاندا با هدف ساختن تصویر صلح طلبانه از ترامپ است زیرا تصویری که از او در جهان وجود دارد، حیثیت و اعتبار آمریکا را از بین برده است.

حسن غفوری فرد درباره مذاکره با آمریکا اظهار کرد: اگر وقت زیادی داریم، بد نیست برای وقت کشی با آمریکایی ها مذاکره کنیم، اما مگر مذاکرات برجام چه نتیجه و دستاوردی برای ما داشت؟ آمریکا نشان داده که به هیچ عهد و پیمان و قراردادی متعهد نیست و حتی به امضای خودشان هم احترام نمی گذارند.

وی ادامه داد: ما بیش از سه سال با آمریکا مذاکره کردیم و در نهایت هم این کشور از برجام جدا شد و متاسفانه نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه به آن اضافه هم شد، بنابراین تجربه نشان داده که مذاکره با این کشور صرفا هدر دادن وقت است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند، من به آمریکا اعتماد ندارم و امروز مشخص شد که چرا ایشان مطرح کردند، من به آمریکا اعتماد ندارم، تصریح کرد: در حال حاضر رئیس جمهور و کسانی که به دنبال مذاکره بوده یا به این مسئله خوشبین بودند، به این نتیجه رسیده اند که مذاکره بی معناست. 

وی  یادآور شد: ما بخش زیادی از قدرت دیپلماسی خود را صرف این کار کردیم درحالی که می توانستیم با بسیاری از کشورهای دیگر رابطه دوستانه تر برقرار کنیم.

غفوری فرد در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا به ایران پیشنهاد مذاکره داده است، اظهار کرد: قصد این کار را خودشان می دانند اما آنچه مشخص بوده، این است که آنها دارند ژست صلح طلبی می گیرند و ترامپ مدعی شده، خواهان صلح در کل جهان است در حالی که این رفتارها یک نوع پروپاگاندا و شعارهای توخالی با هدف ساختن تصویر صلح طلبانه از آمریکا و ترامپ است زیرا تصویری که از ترامپ در جهان وجود دارد، حیثیت و اعتبار آمریکا را از بین برده است. 

وی بیان کرد: آمریکایی ها با مذاکره می خواهند، تمرکز و وقت ما را تلف کنند تا دیگر زمانی برای پرداختن به مباحث علمی و دیپلماسی عمومی نداشته باشیم و بر فرض هم که ترامپ به تعهدات خودش پایبند باشد، تجربه نشان داده که رئیس جمهور بعدی ممکن است به این تعهد پایبند نباشد.