زمان نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با «دی‌میستورا»

 وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و ترکیه قرار است در ماه سپتامبر نشستی با «استفان دی‌میستورا» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در ژنو برگزار کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت خارجه روسیه گفته است که این نشست در دهه دوم ماه سپتامبر و قبل از اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهد شد.

هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل از تاریخ 18 سپتامبر در نیویورک آغاز به کار خواهد کرد.

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور خاورمیانه و آفریقا با اعلام این خبر گفت:‌ «نشستی در سطح عالی در ژنو میان نمایندگان سه کشور تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه و فرایند آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برگزار خواهد شد.»

وی افزود: «این دیدار قبل از شروع مجمع عمومی سازمان ملل حدود 10 تا 15 سپتامبر برگزار خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است.»

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «ما سعی داریم تا به طور فعال به نماینده سازمان ملل کمک‌کنیم و در این نشست درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه نیز بحث و گفت‌وگو خواهد شد».

پس از نشست آستانه 10 در اواخر ماه جولای در شهر سوچی روسیه، «دی میستورا» از عزم خود برای برگزاری نشستی جدید در اواسط سپتامبر در خصوص تشکیل کمیته قانون اساسی خبر داده بود.