انتقاد سلیمی از اظهارات یک نماینده درباره مجلس قبل

 حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس در نشست علنی دیروز یکشنبه، (4 شهریور)  در جریان طرح استیضاح وزیر اقتصاد در تذکر شفاهی خطاب به لاریجانی، گفت: متاسفانه برخی امروز مطرح کردند که مجلس قبل دست تندروها بود و مشخص نیست این مباحث بر چه اساسی مطرح می شود. این موضوع با واقعیت فاصله دارد و تعرض به تمامی نمایندگان از جمله خود شما است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در تذکری دیگر به استناد ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس، افزود: استیضاح‌کنندگان نباید از موضوع خارج شوند. متاسفانه برخی نمایندگان امروز به جای پرداختن به محورهای 17‌گانه استیضاح خارج از موضوع مباحثی را مطرح و در واقع از خود تعریف کردند. انتظار داریم هیئت رئیسه به نمایندگان در زمانی که خارج از موضوع صحبت می‌کنند تذکر دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سوال از رئیس‌جمهور را نیز در دستورکار داریم. اگر قرار باشد نمایندگان خارج از موضوع صحبت کنند، بی‌نظمی پیش می‌آید و اهداف تحقق نمی‌یابد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، در تذکری دیگر با استناد به ماده 6 و 103 آیین‌نامه داخلی مجلس خطاب به لاریجانی گفت: بر اساس این مواد حفظ نظم جلسه بر عهده هیئت رئیسه است و اعضای هیات رئیسه باید پیش از برگزاری جلسه در مکان خود جلوس داشته باشند اما امروز بی نظمی در هیئت رئیسه دیده می‌شد تقاضا داریم همانطور که شما به سایر نمایندگان تذکر می‌دهید که سر جای خود مستقر شوند به اعضای هیئت رئیسه نیز تذکر دهید.

لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اینکه مجلس قبل، دست تندروها بود تعریف درستی نبود و نباید مطرح شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تذکر شما در مورد هیئت رئیسه نیز وارد است و به هیئت رئیسه تذکر خواهیم داد. اعضای هیئت رئیسه باید در صندلی خود مستقر شوند تا نظم رعایت شود.