وزارت خارجه افزایش حریم تردد دیپلمات ایرانی در نیویورک را نپذیرفت

مرتضی صفاری نطنزی، در خصوص مباحث پیرامون اعطای گرین کارت به برخی از افراد در جریان مذاکرات 5+1 و رد این موضوع از سوی وزیر امور خارجه، گفت: با توجه به توضیحات آقای ظریف مشخص شد که در جریان مذاکرات و گفت‌وگوها چنین موضوعی اصلا مطرح نشده است لذا این مطلب به شدت در کمیسیون رد شد.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر امور خارجه همچنین اذعان داشت که طرف آمریکایی تمایل داشت تا حریم دیپلمات ایرانی برای خروج از نیویورک را افزایش دهد که این موضوع هم از سوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رد شده است.

وی افزود: هم‌اکنون دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک اجازه دارند تا 40 مایل این شهر تردد کنند، لذا پیشنهاد دادند تا شرایط برای تردد آنها تسهیل شود اما از طرف ما پذیرفته نشده است.

صفاری نطنزی یادآور شد: نماینده سوال کننده در خصوص اعطای گرین کارت در جریان مذاکرات در کمیسیون امنیت ملی قانع نشد زیرا بحث توسط برخی نماینده‌ها به صورت علنی در میان افکار عمومی مطرح شده بود، از این رو ترجیح دادند که سوال در صحن مطرح و موضوع برای همه روشن شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان سوال کننده مستنداتی هم ارایه کردند، افزود: مستنداتی دال بر اعطای گرین کارت به ایرانیان در جریان مذاکرات در کمیسیون از سوی نمایندگان سوال کننده ارایه نشد.