متن طرح همطرازی و ترمیم حقوق اقشار آسیب‌پذیر

طرح همطرازی و ترمیم حقوق اقشار آسیب‌پذیر در مجلس کلید خورد که متن آن به شرح زیر است:

 ماده واحده - قانون همطرازی و ترمیم حقوق اقشار آسیب‌پذیر

ماده واحده - دولت مکلف است ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون نسبت به تقلیل کلیه حقوق و مزایای مستمری و غیرمستمر و سایر دریافت‌ها که بیش از شصت میلیون ریال می‌گیرند اقدام نماید.

تبصره ۱- حقوق و دستمزد و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر دریافت‌های این قانون مشمول کلیه مستخدمین دولت از قبیل ارگان‌های کشوری و لشکری و قضائی و هیأت‌های علمی و نهادهای زیر نظر رهبری، مؤسسات غیردولتی عمومی موضوع ماده (۵) قانون استخدام کشوری تحت هر عنوان رابطه استخدامی از قبیل رسمی، قراردادی، پیمانی، مشاوره بازنشستگی می‌شوند.

تبصره ۲- کلیه منابع حاصل از این قانون جهت تقسیم بین اقشار آسیب‌پذیر از قبیل کمیته امداد، بهزیستی، بازنشستگان تأمین اجتماعی که تحت هر عنوان کمتر از 10 میلیون ریال حقوق یا مستمری می‌گیرند می‌شود.

پرداخت‌‌های حقوق و دستمزد و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر دریافت‌های کارمندان خود را با توجه به سایت حقوق و مزایای مدیران پرداخت و از هر گونه پرداخت و یا صدور فیش، حکم ریالی و موارد مشابه خودداری نمایند.

تبصره ۱- دادستان مکلف است دستگاه‌هایی که پس از تصویب این قانون مشمول موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه می‌شوند و استنکاف از اجرای قانون نموده‌اند در راستای اعمال ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار دهند.

ماده ۴- کلیه قوانین مغایر با این قانون ملغی می‌گردد.