کمیته حقوق بشر اقدام امارات را محکوم کرد

یک مسئول وزارت خارجه قطر به خبر افشای جاسوسی امارات از امیر قطر و برخی مسئولان سعودی واکنش نشان داد.

این مسئول که نامش فاش نشد، گفت که این کشور با نگرانی گزارش‌های رسانه‌‌ای مربوط به کمک گرفتن امارات از شرکت‌های صهیونیستی و استفاده از تکنولوژی آن برای جاسوسی از برخی کشورها و شخصیت‌ها از جمله شخصیت‌های دولتی قطر را دنبال می‌کند.

این مسئول قطری توضیح داد که گزارش‌های مذکور نشان می‌دهد ادله مربوط به جاسوسی امارات ضمیمه پرونده‌های قضایی علیه امارات شده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» روز جمعه (دیروز) فاش کرد که امارات از بیش از یک سال قبل از برنامه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی برای نفوذ به تلفن همراه برخی حاکمان عربی از جمله «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر استفاده کرده است.

به گزارش شبکه الجزیره، این مسئول قطری تأکید کرد که افشای جاسوسی امارات نشان می‌دهد مشکلاتی است که مسئولان سیاست خارجی ابوظبی دچار آن هستند، عمیق و قدیمی است و سوالاتی را درباره ریشه‌های بحران کنونی در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌ فارس، مطرح می‌سازد.

به گفته وی، افشای جاسوسی امارات بیانگر آن است که عاملان به وجود آمدن بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس چه مدت زمانی را برای برنامه‌ریزی جهت بر هم زدن همکاری و روابط برادری بین ملت‌های عربی، صرف کرده‌اند.

این مسئول وزارت خارجه قطر همچنین اظهار داشت : «بحران کنونی شورای همکاری خلیج (فارس) با عملیات تروریستی الکترونیکی و هک شدن سایت خبرگزاری قطر آغاز شد و امروز نیز گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که زنجیره این تجاوزات به قبل از عملیات هک خبرگزاری قطر بازمی‌گردد و به نظر می‌رسد که این روند همچنان ادامه دارد.»

کمیته حقوق بشر اقدام امارات را محکوم کرد

کمیته ملی حقوق بشر قطر در بیانیه‌ای نقض حریم خصوصی افراد از جانب امارات را محکوم کرد.

این کمیته با اعلام حمایت از شخصیت‌های قطری قربانی جاسوسی امارات، بر استمرار تعقیب عاملان این تجاوزات با همکاری وکلا، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی تأکید کرد.