برجام هدف نیست بلکه وسیله است

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 11 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در سوال از وزیر امور خارجه گفت: فرصتی حاصل شد تا یک بار دیگر در منظر افکار عمومی به بررسی مشکلات و گرفتاری هایی که امروز مردم با آن مواجه هستند، بپردازیم.

وی افزود: رهبر انقلاب در حاشیه دیدار با هیات دولت به صراحت فرمودند که مذاکره با آمریکا در حاشیه سخنرانی در مجمع سازمان ملل متحد منتفی است زیرا آمریکا به مذاکره احتیاج دارد، در سال های گذشته و برقراری تماس تلفنی میان آقای روحانی و اوباما، مسئولان آمریکا جشن گرفتند که این نشان از اضمحلال و تذلل ملت آمریکا در مقابل ملت ایران دارد.

کریمی قدوسی اظهار کرد: کسی که خبر صریح و اخبار حتمی را تکذیب می کند در تاریخ کذاب نامگذاری می شود، بارها بنده اطلاعات مهم را در معرض افکار عمومی قرار دادم ولی متاسفانه از جانب وزارت امور خارجه، سخنگو و رسانه ها مورد هجمه واقع شدم.

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: آنچه وزیر خارجه در مورد مسائل هسته ای گفته اند که بنده گفتم شکست خورد این یک واقعیت است که آنچه در تاریخ می ماند منطق و سند است زیرا اصل در برجام و مذاکرات لغو تحریم های هسته ای بود حال آنکه گفته شود سایه شوم جنگ مرتفع شده و یا حق انرژی هسته ای گرفته شده و یا اینکه با دنیا صلح و آشتی برقرار شده تمام این موارد حاشیه ای است، اینکه در برجام اصل لغو تحریم ها بود این سند است و در تاریخ می ماند و مابقی مسائل غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: بنده در دولت یازدهم بر سوال خود از وزیر امور خارجه از مذاکره با منطق نرم انتقاد داشتم و پیش بینی کارشناسان هم بر این بود که با منطق نرم نمی توان جلو رفت و سوال بعدی بنده در دولت دوازدهم از وزیر امور خارجه بر این بود که بعد از خروج آمریکا از برجام و انجام تمامی تعهدات توسط ایران ولی تحریم ها هنوز پابرجا است چرا هیچ اقدامی از جانب وزارت امور خارجه صورت نگرفت؛ امروز 3 سوال مطرح است در حالی که برجام توسط آمریکای خبیث پاره شده و آنها رسما خروج خود را از برجام اعلام کردند با این وجود مشکلات موجود بر دوش ملت و کشور مانده است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: سوالی که مطرح است در خصوص سفر وزیر امور خارجه به فرانسه است زمانی که ایشان در فرانسه حضور داشتند سرویس های اطلاعاتی کشور فرانسه سران گروهک های تروریستی را در فرانسه جمع آوری کرده بودند تا اجلاسی برگزار کنند، علیرغم اینکه ما در فرانسه سفارتخانه داریم چرا سفیر برآورد سفر را به ایشان گزارش نداد تا ایشان دو روز دیرتر یا زودتر در فرانسه حاضر شود، در حالی که تقاضای ما از وزیر امور خارجه اعتراض به برگزاری این اجلاس در فرانسه بود ولی هیچ اعتراضی صورت نگرفت.

نماینده مردم مشهد گفت: یک سال پیش کمیته‌ای مبنی بر تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی در مجلس تشکیل شد که به وظایف خود در این خصوص عمل کرده است. این کمیته یک لیست صد نفره از مسئولان و برخی مقامات دوتابعیتی ایران آماده کرده است که در صفحه اول آن نام آقای عبدالرسول دری اصفهانی با تابعیت مضاعف کانادا به چشم می‌خورد، این فرد مسئول کمیته پولی و بانکی هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بود، این سِمَت کمی نیست. همچنین نام محمدعلی شعبانی که مشاور شما در وزارت امور خارجه هست نیز در این لیست وجود دارد، کسی که کلید واژه به شما ارائه می‌دهد.

وی افزود: برخی از این افراد دوتابعیتی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌هایی در انگلیس هستند که تخصص‌شان تأمین کادر اطلاعاتی MI6 لندن است، همچنین نام سیروس نادری و مشکات مشکور نیز وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود، نگاه به حوزه سیاست خارجی و مسائل داخلی را به اینجا رساندند که ما بدون غرب نمی‌توانیم زندگی کنیم و دولت آقای روحانی بدون اروپا دولت نیست حتی همه موقعیت‌ها را باید با ارتباط اروپایی‌ها با آمریکایی‌ها گره بزنیم.

نماینده مشهد و کلات در مجلس در بخش دوم سخنرانی خود ضمن پخش مستندی گفت: دو مستند از سوی سازمان اطلاعات سپاه تهیه شده که در کمیسیون امنیت ملی ارائه شد؛ بنده امروز اصل این مستند را به طور کامل در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم زیرا هیچ موضوع طبقه‌بندی شده‌ای ندارد به ویژه که امروز همه چیز روشن شده و مردم با دیدن این مستند به موضوعات واقف شده، از این رو از رسانه ملی می‌خواهم که یک بار برای شفاف سازی نسبت به آنچه که بر سر مردم در مورد برجام آمده در پخش مستند تصمیم لازم را بگیرد.

کرمی قدوسی ادامه داد: در دو مستند دیگر از آقای دری به عنوان یک وطن‌پرست یاد شده است، در آن اشاره شده که هر چه دستگاه قضا بگوید به آن اطاعت می‌کنیم که اکنون او در زندان بوده و محکوم شده البته با همه فشارهایی که دولت وارد کرده است.

نماینده مردم مشهد گفت: دری فقط یک مذاکره‌کننده یا مشاوره دهنده در بحث مسائل پولی و بانکی نبوده است، یکی از بخش‌های این مستند وی اعتراف می‌کند که در جلسات دوشنبه‌های ریاست جمهوری که جلسات راهبردی اقتصاد بوده شرکت داشته و در آن جلسه تمام اسرار اقتصادی ملت ایران روی میز بوده و به یک نسخه از آن اسناد را در قالب یک بسته اطلاعاتی در هتلی با حضور جک استراو نماینده آمریکا در دبی و یک افسر عالیرتبه MI6 لندن تحویل انگلیس و آمریکا داده است که پس از آن طی تماسی از وی تشکر شده به خاطر اطلاعات راهبردی که در اختیار آنها قرار داده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: شورش‌هایی که امروز بر اثر ورشکستگی برخی موسسات مالی رخ داده از سوی دری دو سال قبل به آمریکا در قالب بسته اطلاعاتی داده شده است، متأسفانه دو سال قبل دری وضعیت امروز کشور را به آمریکا جهت داده است. در موسسه PWC لندن ساختار و هرم قدرت در جمهوری اسلامی را تحلیل کرده است، مسائلی از این دست که رهبری در چه موضعی قرار دارد، مشکلات مردم چیست و ... چه ربطی به مسائل پولی و مالی و همچنین مذاکرات دارد.

کریمی قدوسی خطاب به وزیر خارجه ادامه داد: ارتباط جنابعالی با دو گروه مهم دیگر از جمله گروه بین المللی بحران که باز این گروه نیز توسط گروه سوروس اداره می‌شود، چیست؟ رئیس گروه بحران در اتاق شما چه کاری می کرد، در هتل کوبورک بلافاصله زمانی که در باز شد رئیس گروه بین الملل آمد، در کنار شما در بالکن هتل ایستاد و صدا و سیما این لحظه را شکار کرد که مستندات آن وجود دارد.

وی ادامه داد: گروه بین المللی بحران 6 گزارش برای برجام تهیه کرد که گزارش شماره 3 آن براساس اسنادی می شود که متن توافق ایران در مذاکرات را به وجود می آورد، آقای ظریف شما مذاکره کردید یا متن توافق را آنها دادند، این گروهی که مقر آن در بلژیک قرار داشته و چهره های متنفذ آمریکا و اروپا آن جا حضور دارند و پدر مالی آن جرج سوروس است 6 گزارش بنیاد سوروس همه برای ایران و حتی یک گزارش آن در خصوص نحوه تصویب برجام در کنگره آمریکا و مجلس قبلی بوده است.

نماینده مردم مشهد گفت: در همین چند سفر اخیر شما به آنجا رفتید و اعلام کردید که نه ایران و نه سعودی نمی توانند هژمون منطقه باشند، هژمون انقلاب اسلامی، اسلام ناب و هژمون سعودی ها اسلام وهابی است نه ایران و نه سعودی پس می شود هژمون آمریکایی ها.

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: خواهرخوانده چاتم هاوس قوی ترین اتاق فکر دنیا و اتاق فکر غیر آمریکایی در انگلیس طرح استعمارهای نو و فرانو را طراحی می کند که همان مرکز هم جناب عالی و جان کری را کاندید دریافت جایزه صلح می کند البته که شما تشریف نبردید اما این روابط عادی نیست.

کریمی قدوسی با بیان اینکه گروه سوم مورد ارتباط با شما نایاک یعنی گروه آمریکایی های ایرانی تبار مقیم آمریکا است، ادامه داد: شما زمانی که به آن جا رفته و در تماس با آنها و اطلاعات رد و بدل شده شاید به برخی مسائل توجه نکنید اما خروجی این ارتباطات به نفع چاتم هاوس، گروه نایاک و دوستان آن ها می شود.

وی با بیان اینکه رهبری چندی پیش نسبت به قطع امید، نسبت به کشورهای اروپایی تاکید کردند، گفت: اروپایی ها نگاه شک آلود داشته و نمی توان به آنها اعتماد کرد، برجام هدف نیست بلکه وسیله است و اگر روزی متوجه شویم نتیجه ندارد آن را آتش می‌زنیم، رهبری تاکید کردند که بنده اشتباه کردم اجازه دادم وزیر امور خارجه ما با آن ها صحبت کند یعنی اختیاری دادم به کسی که نتوانست از این ظرفیت و اختیار ولی امر مسلمین به خوبی در پیچ تاریخ به نفع ایران استفاده کند هر چند که شما هم در یک جلسه کمیسیون امنیت نسبت به اقدام اشتباه خود در اعتماد شفاهی با جان کری تاکید کردید و این مسئله باعث بازگشت تحریم ها علیه ایران شد.