نقوی حسینی: مخالف شدید FATF هستم

سیدحسین نقوی حسینی، در خصوص دلایل مخالفت خود با FATF ، با بیان اینکه FATF یک توافق غیردولتی گروه اقدام مالی است افزود: آنچه که مطرح است پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی و پولی تروریسم است.

وی گفت: FATF چهل توصیه دارد که آقای طیب نیا آنها را پذیرفته و برای عملیاتی شدن آنها باید چند لایحه به مجلس بیاید تا توصیه های آن اجرایی شود به همین جهت لوایح 4گانه به مجلس آمد که یکی از آنها پیوستن به کنوانسیون مالی و پولی تروریسم است.
حسینی با بیان اینکه متاسفانه رسانه ها، این یک لایحه را با کل FATF اشتباه می گیرند افزود: ما مخالف پیوستن به این کنوانسیون هستیم و دلیل آن نیز این است که مقام معظم رهبری در ملاقات نمایندگان فرمودند که: نباید به کنوانسیونی بپیوندیم که در اتاق فکر استکبار پخت و پز می شود و باید خودمان برای آن قانون تصویب کنیم.

وی با اشاره به بیانان رهبری در خصوص FATF تاکید کرد: پیوستن به این کنوانسیون منتفی است و نباید در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان این مسئله به شدت مخالف عضویت در FATF هستیم افزود: در این کنوانسیون "تروریسم" را آنها تعریف کرده اند و شرطی برای آن گذاشتیم که گروه های تروریستی را شورای عالی امنیت ملی ما تعریف و مشخص کند که رد کرده اند و اعلام کرده اند که نمی توان چنین شرطی را داشته باشیم.

حسینی افزود: مبنای تعریف ما از تروریسم با آنها فرق می کند و عضویت در این کنوانسیون مانع از فعالیت ما شده و دست و بالمان را می بندد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنهایی که می گویند باید عضو FATF شویم با این استدلال موضوع را پیگیری می کنند که اگر عضو FATF شویم موانع مالی و پولی ما با دنیا آزاد می شود در حالیکه این تفکر اشتباه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد:تحریم های ثانویه آمریکا در حال برگشت است و ما چه عضو این کنوانسیون باشیم، چه نباشیم، نظام مالی و پولی غرب به دلیل بازگشت تحریم ها با ما کار نخواهند کرد.