روحانی: تروریسم تکفیری و داعش بزرگترین خطر اسلام است

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، سه شنبه شب به وقت نیویورک و در دیدار جمعی از رهبران جوامع مسلمان در ایالات متحده آمریکا گفت: شما نقش مهمی در آشنایی مردم مسلمان به‌ویژه جوانان با فرهنگ واقعی اسلام دارید؛ جوانانی که هم‌زمان از طرف دشمنان و یا دوستان نادان مورد تهاجم قرار گرفتند.

وی افزود: امروز وظیفه همه ما است که به نسل جوان یاری برسانیم و باید فرهنگ واقعی اسلام را برای آنان تشریح و تبیین و با زبان و عمل درست خود اسلام را تبلیغ کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به دستاوردهای منطقه در مبارزه با تروریست‌ها و به‌ویژه داعش و جبهه النصره اظهار داشت: امروز در سوریه امنیت بیشتری برقرار است اما هنوز مشکلات زیادی وجود دارد. تلاش ما این است که امنیت کامل به آن کشور بازگردانده شود تا به این ترتیب آوارگان سوری بتوانند به کشورشان بازگردند.

روحانی، تروریسم تکفیری را بزرگ‌ترین خطر برای چهره رحمانی اسلام برشمرد و تصریح کرد: جنایت داعش تنها کشتن آدم‌ها نبوده و نیست. تروریست‌های داعشی با عملکرد خود تنها به مردم منطقه ظلم نکردند بلکه اعتقاد ملت‌ها به اسلام و دین را نیز سربریدند.

وی با بیان اینکه نقش ایران برای بیرون راندن گروه‌های تروریستی از سوریه بسیار مهم بوده است، اظهارداشت: آینده سوریه حتما باید توسط سوری‌ها و با رای مردم و انتخابات تعیین شود.