سناتور آمریکایی: وقت آن است به برجام برگردیم

یک سناتور آمریکایی از سیاست‌های دولت "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور این کشور در قبال توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و خواستار بازگشت آمریکا به این توافق شده است. 

"دیان فاینشتاین"، نماینده ایالت کالیفرنیا در سنای آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: "رویکرد تکروانه رئیس‌جمهور ترامپ در قبال ایران در حال شکست خوردن است."

سناتور آمریکایی اضافه کرد: "متحدان ما معتقدند که توافق هسته‌ای ایران کارآمد است و بدون ما دارد پیش می‌رود. وقت آن است به توافق هسته‌ای بازگردیم و با متحدانمان برای مقابله با رفتارهای ایران همکاری کنیم."

فاینشتاین یکی از اعضای حزب دموکرات است که پیشتر با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران مخالفت کرده و خواستار همکاری با انگلیس، فرانسه و آلمان (سه طرف اروپایی برجام) برای محدود کردن فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران شده است. 

توئیت سناتور آمریکایی روز چهارشنبه، یک روز بعد از توافق ایران و گروه موسوم به 1+4 برای تدوین ساز و کارهای مالی جهت حفظ توافق هسته‌ای برجام بعد از خروج آمریکا از آن انجام شده است. 

وزرای خارجه انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه (گروه 1+4) بعد از دیدار سه‌شنبه با وزیر خارجه ایران در نیویورک در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند: " گروه 1+4 بر تعهد خود در قبال توافق هسته‌ای، و بر اهمیت توسعه مکانیزم پرداختی که به تجارت با ایران در مقابله با اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد تأکید کردند."