آخرین خبرها از طرح استیضاح "شریعتمداری"

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس گفت: بر اساس اخبار اعلامی از دستورکار کمیسیون‌ها در هفته جاری، بررسی طرح استیضاح وزیر«صمت» در دستورکار این هفته کمیسیون صنایع قرار ندارد.

وی درباره دلیل عدم قرار گرفتن این موضوع در دستورکار کمیسیون مربوطه، اظهار داشت: قرار است دولت خود تدبیری بیاندیشد تا کار به استیضاح وزیر در پارلمان نکشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس در همین زمینه ادامه داد: دولت در حال رایزنی با مجلس و استیضاح‌کنندگان است تا استیضاح انجام نشود و خود دولت جابه‌جایی‌هایی را در این وزارتخانه انجام دهد.

حسینی‌کیا در پاسخ به این پرسش که تصمیم طراحان استیضاح وزیر«صمت»چیست،گفت: طراحان نیز در حال رایزنی هستند و در صورتی که به توافق نرسند، قطعا استیضاح انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، قرار بود محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه سه‌شنبه (3 مهر) کمیسیون حاضر شود و استیضاح وی مورد بررسی قرار گیرد که وزیر در کمیسیون حاضر نشد و استیضاح مسکوت ماند و بررسی آن به جلسات بعدی موکول شد.