سعودی‌ها به دنبال تقویت نظریه ایران هراسی در پازل آمریکایی‌ها

سیدحسین نقوی‌حسینی با یادآوری اظهارات وزیر خارجه عربستان در مورد ایران و تاکید وی بر حمایت عربستان از استراتژی آمریکا در مقابله با ایران، گفت: عربستان منشأ بسیاری از تنش‌های منطقه‌ای و از حامیان عمده تروریسم است. جنایت این کشور در یمن هم برای جامعه جهانی کاملا مشهود است.

سعودی‌ها پیگیر شعله‌ور کردن نظریه ایران هراسی آمریکا در منطقه

 نماینده مردم  ورامین و اسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سعودی‌ها برای انحراف افکار عمومی و توجه جامعه جهانی به مسائل غیر ضرور، ایده و نظر ایران هراسی آمریکا‌یی‌ها را تقویت می‌کنند و می‌خواهند در پازل آمریکا علیه ایران قرار دهد.

مدیریت آتش‌افروزی در منطقه با هدف انحراف افکار عمومی از مردم مظلوم یمن

وی افزود: این در حالی است که عربستان سعودی مدیریت آتش افروزی در منطقه را در دست دارد و با اقدامات ضدایرانی آمریکایی‌ها حمایت می‌کند تا افکار جامعه جهانی را از کُشتار و ظلم‌ها در یمن دور سازد.

نقوی حسینی یادآور شد: دخالت آمریکایی‌ها در منطقه و کشورهای منطقه قطعا به ضرر سعودی‌ها تمام می‌شود زیرا آمریکایی‌ها به دنبال فروش سلاح‌های خود هستند، کما اینکه رئیس جمهور آمریکا هم تلویحا گفته است که عربستان همانند گاو شیرده است و از این رو قرارداد 100 میلیارد دلاری تسلیحات با سعودی‌ها می‌بندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: عربستان با این اقدامات تنها درآمدهای نفتی و منابع مالی خود را از دست می‌دهد کما اینکه کشورهای منطقه نیز روابطشان را با سعودی‌ها محدود یا موقف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود در مقر سازمان ملل در نیویورک، گفت: فعالیت‌های "تروریستی" ایران همچنان موجب برهم زدن ثبات منطقه می‌شود. ما از استراتژی آمریکا در مقابله با ایران حمایت می‌کنیم. برخورد متجاوزانه ایران نقض تمامی منشورهای بین‌المللی است. ما ایمان داریم که تحقق صلح در خاورمیانه مقابله با ایران را می‌طلبد!