واکنش مقام ارتش به انتقام سپاه


حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز که در محل ستاد کل ارتش برگزار شد، اظهار کرد: حادثه تروریستی اهواز هرچند ظاهرش تلخ است، اما نتیجه شیرینی دارد هرچند ۲۵ خانواده عزیز خود را از دست داده‌اند و داغ‌دار شده‌اند و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی هم آزرده شدند اما اتحاد اولین دستاورد این حادثه بود و به دشمن نشان دادیم که کورخوانده‌اید که فکر می کنید می‌توانید انسجام ما را از بین ببرید.

وی ادامه داد: فداکاری از دیگر دستاوردهای این حادثه بود، زیرا افرادی بودند که حاضر شدند از جان خود بگذرند تا جان هموطنان خود را نجات دهند که این خوشایند است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه این حادثه تروریستی موجب تنفر مردم و جریان‌های سیاسی و فکری از این تروریست‌ها شد، گفت: این تنفر نشان داد که ما با وجود برخی اختلاف‌های فکری، در دفاع از ارزش‌ها و مسائل امنیتی وحدت رویه داریم.

محمدحسنی با بیان اینکه این حادثه نشان داد باید توان موشکی خود را حفظ کنیم، گفت: قدرت منطقه‌ای ایران در این حادثه به وضوح نمایان شد و همچنین عکس‌العمل فوری نظام در گوشمالی دادن به دشمنان به رخ جهانیان کشانده شد.

وی با بیان اینکه تروریست‌ها در ابتدا از اقدام خود بسیار سرخوش بودند، گفت: انتقام‌گیری جمهوری اسلامی برای آنان پشیمان‌کننده بود و با نمایش وحدت میان سپاه و ارتش و حمایت ارتش، عملیات ضربت محرم بسیار برای ما شورآفرین شد.

محمدحسنی در ادامه با تأکید بر اینکه قدرت موشکی و دفاعی کشور قابل مذاکره نیست، گفت: برای همه شخصیت‌های سیاسی کشور مشخص شد که دستاوردهای دفاعی قابل مذاکره نیست و نباید قدرت دفاعی را محور مذاکرات قرار دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: این حادثه تروریستی قدرت جبهه مقاومت را نشان داد. اگر امروز در عراق و سوریه حضور مستشاری نداشتیم، دشمن به داخل خاک کشور نفوذ می‌کرد پس لازم است مقتدرتر از گذشته به حمایت از حریم اهل بیت(ع) و جبهه مقاومت بپردازیم و عقل هم می‌گوید جلوی آتش را دورتر از خانه خود بگیر تا خانه‌ات در امان باشد.