سرمقاله روزنامه های امروز/ سناریوی برجام بار دیگر در شرف اقدام است

​  روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آنها در ذیل می آید:

افقی روشن برای حل مشکلات اقتصادی

گفته شده کاهش ارزش دلار و سقوط آزاد آن در بازارهای مالی و پولی، کار دولت بوده است. سؤالی که از این گزاره بیرون می آید این است؛ اگر دولت چنین توانی را داشت چرا اصلاً اجازه داد قیمت دلار افزایش یابد و ضربه کاری به ارزش پول ملی بخورد؟ سؤال دیگری که از این گزاره بیرون می آید این است که؛ اگر دولت توانایی این را دارد که نوسان قیمت ارز را کنترل کند، پس چرا از اول این کار را نکرد و اجازه داد دلار تا مرز 19 هزار تومان هم پیش برود؟

پذیرش مشروط FATF تکرار سناریوی تلخ برجام

سناریوی برجام بار دیگر در شرف اقدام است، این بار نه در حوزه هسته‌ای که دامنه آن بسیار محدود است بلکه در حوزه اقتصاد و امنیت که دامنه آن کل نظام اسلامی را دربر می‌گیرد.

ایران در کانون ایجاد ساختارهای جدید علیه آمریکا

رایی که دیروز دیوان دادگستری بین المللی به نفع ایران صادر کرد و در حقیقت یک پیروزی حقوقی و دیپلماتیک مهم در شرایطی بسیار مهم برای ایران رقم زد، از جنبه های مختلف قابل ارزیابی و تحلیل است. به خصوص این که به گفته برخی حقوق دان ها این رای موقت می تواند پیامدهای حقوقی دایمی علیه رژیم تحریم های ثانویه آمریکا نیز داشته باشد.