«ابوبکر البغدادی»، اتفاقی از حمله موشکی ایران جان سالم به در برد

یک فرمانده عراقی در مصاحبه‌ای گفته «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش نزدیک بوده در حمله موشکی ایران به شرق سوریه کشته شود، اما از آن جان سالم به در برده است. 

«جابر المعموری»،  از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» گفت: «حمله موشکی چند روز پیش ایران علیه داعش در شرق سوریه یک جلسه مهم این گروه که قرار بود بین اعضای شورای جنگ این گروه برگزار شود را هدف قرار گرفت. ابوبکر البغدادی در راه حرکت به سمت این نشست بود.» 

المعموری گفت که «نزدیک بود البغدادی در این حمله موشکی کشته شود، اما با توجه اینکه چند دقیقه دیر به جلسه رسید، از آن جان سالم به در برد.»

 یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ساعت ۲ بامداد ۹ مهرماه ۱۳۹۷، در پاسخ به حمله تروریستی اخیر در اهواز با ۶ فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه به مقر تروریستها در کشور سوریه  حمله کرد. این موشک‌ها با عبور از آسمان عراق، به منطقه «البوکمال» در شرق فرات اصابت کردند.

پیش از این پایگاه خبری «الإباء» عراق گزارش داده بود «ابو علی المشهدانی» مسئول امنیت داعش در منطقه موصل عراق در حمله موشکی ایران کشته شده است.

المعموری گفته المشهدانی معاون البغدادی بود و یکی از گزینه‌ها برای جانشینی سرکرده گروه تروریستی داعش به شمار می‌رفت.