فردا؛ روز سرنوشت‌ساز برای آخوندی

علیم یارمحمدی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، از بررسی طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در این کمیسیون خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است طرح استیضاح وزیر در کمیسیون عمران (یکشنبه 15 مهر) بررسی شود.

وی با بیان اینکه وزیر راه با حضور در این جلسه درباره محور‌های استیضاح، توضیحاتی را ارائه می‌دهد، افزود: اگر طراحان استیضاح از پاسخ‌های وزیر قانع شوند، طرح از دستورکار کمیسیون خارج می‌شود. در غیر این صورت طرح مذکور برای رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر راه با 50 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است،گفت: وضعیت، بسیار نامناسب زیر ساخت جاده‌ای و ریلی کشور، ناکارآمدی و ضعف عملکرد در توسعه یکپارچه شبکه‌ حمل و نقل کشور، رها کردن پروژه‌های راهسازی، عدم توانایی در مدیریت بحران شهری و برون شهری، عدم توان و مدیریت بافتهای فرسوده کشور، کیفیت پایین پروژه‌های راهسازی و ریلی، ضعف در اجرای طرح‌های هادی روستایی، ضعف و کاهش گسترده در توسعه حمل و نقل عمومی، محدود بودن حلقه مدیریت و عدم استفاده از نیروهای توانمند و جوان، بی‌توجهی به سوالات و تذکرات نمایندگان مجلس، از جمله محور‌های طرح استیضاح وزیر راه است.