داستان مجلس و FATF تاریخی شد

به گزارش افکارنیوز ، گاهی نیاز به هیچ مقدمه چینی نیست؛ گاهی اوضاع آنقدر واضح و آشکار و مبرهن است که لزومی بر توضیح نمیبینی؛گاهی پازلهای یک معما آنقدر سریع کنار هم چیده میشود که با یک بررسی کوتاه حل میگردد؛ و گاهی اشتباه آنچنان وسعت میگیرد که بر کسی پوشیده نماند!

از مجلسی که تلاش کمیسیون امنیت ملی آن در راستای تصویب طرحهایی است که مهاجرت بانوان نخبه را نیز به خارج تسهیل کند ؛ از مجلسی که طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی را به دلیل بار مالی از دستور کار خارج میکند؛از مجلسی که در بزنگاه‌های معیشتی و مالی مردم مثل موسسات سپرده‌گذاری و تلاطم‌های ارزی،سکوت مطلق می‌شود و پس از خسارت فراوان مردم تازه یادش می ‌افتد وارد میدان شود؛ از مجلسی که اولویتش جابجایی تعطیلات ۲۹ اسفند و ۱۳ فروردین است ؛ از مجلسی که با شفافیت آرای نمایندگان خود مخالفت میکند؛ از مجلسی که برجام را نه در بیست دقیقه که حالا مثلا به قول رئیسش در ۴ جلسه تصویب میکند! از نمایندگان مجلسی که هنوز نمیدانند هدف روسای FATF اصلا تروریست نیست وگرنه عربستان و رژیم صهیونیستی، دو تروریست شاخص جهانی را به عنوان عضو ناظر خود نمی‌پذیرفت؛ از نمایندگان مجلسی که‌ آمار دروغ برای توجیه کار خود می آورند تا شاگرد اول کلاس غرب شوند؛ از مجلس و نمایندگانی که با تصویب برجام فعالیت هسته ای صلح آمیز ما را برانداختند و حالا با تصویب FATF میخواهند جلوی پیشرفت موشکی و نظامی ما را نیز بگیرند و اطلاعات اقتصادی ما را آنلاین در اختیار دشمنانمان قرار دهند؛...

از این مجلس و اکثریت آن، هیچ توقعی نیست! مردم خود قضاوت خواهند کرد که اشتباه شما که ماحصل انتخاب اشتباه خودشان است، چه نتایجی را به بار خواهد آورد.

و این جملۀ امام علی علیه‌السلام در نامۀ ٣١ نهج‌البلاغه مدام در ذهنم مرور می‌شود که: "قضایای گذشته را چراغ راه آینده کن و از رهگذر گذشته به آینده استدلال کن، چه حوادث عالم شبیه یکدیگرند و وقتی در گذشته حادثه ‌ای اتفاق افتاده باشد شبیه آن در آینده نیز اتفاق خواهد افتاد اگر در گذشته دقّت کنی می توانی از آن عبرت بگیری."

و مدام از خود مییپرسم، اگر ما در دوران امام علی علیه‌السلام یا امام حسین علیه‌السلام مییبودیم، در کدام سپاه می‌جنگیدیم؟

صفورا ترقی