توصیه‌ای به رئیس جمهور

عبدالرضا هاشم زایی با اشاره به دیدار اخیر آقای روحانی با طیفی از اصلاح طلبان، بیان‌ کرد: این دیدارها خوب است، اما رییس جمهور نباید تنها در سال یک یا دو بار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار داشته باشد،‌ بلکه هر زمانی که نمایندگان بخواهند باید بتوانند با مقامات عالی رتبه کشور ملاقات داشته باشند.

وی در ادامه‌ تصریح کرد: شهر تهران که پایتخت کشور است، ۳۰ نماینده دارد، اما تا به حال دیداری با آقای روحانی نداشته اند. دیداری که انجام شد می‌تواند شروع تعاملات هر چه‌ بیشتر باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: از آن جا که تعامل رییس جمهور با مجلس شورای اسلامی ضعیف است، اطلاعات به خوبی مبادله نمی‌شود. به عنوان مثال تاکنون بحث تفکیک وزارتخانه‌ها چندین بار به مجلس آمده است، ولی مجلس با آن مخالفت کرده است که از نظر من دلیل این امر عدم تعامل رییس جمهور و دولت با مجلس است.

وی خاطرنشان کرد: مردم همیشه از اختلاف ضرر کرده‌اند و باعث عدم اعتماد و ایجاد ناامیدی در آنها شده است. اگر قوای سه گانه و به خصوص دولت با مجلس شورای اسلامی تعامل بیشتری داشته باشند، قطعا به نفع فضای سیاسی کشور است.

هاشم زایی با اشاره به ضرورت گسترش تعاملات با جریانات سیاسی مختلف، اظهار داشت: در ابتدای مجلس شورای اسلامی بحث و گفت‌وگوی ملی مطرح شد، ولی در عمل خیلی مورد استقبال گروه های مختلف قرار نگرفت. من معتقد هستم که اگر این گفت‌وگو و مذاکرات انجام شود و گروه های سیاسی با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند قطعا خروجی خوبی خواهد داشت.