رحمانی فضلی: سهمیه‌بندی بنزین مطرح نیست

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 18 مهر) در جمع خبرنگاران  با اشاره به مسئله قاچاق سوخت، اظهار داشت: بحث سهمیه‌بندی مطرح نیست. مسئله قاچاق سوخت در جلسه شورای امنیت ملی و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی و بیان شد که روزانه 10 تا 15 میلیون لیتر سوخت قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع حدود 500 تا 600 هزار کارت سوخت در دست مردم است. پیشنهاد بود که کارت سوخت احیا شود و توسط مردم ساکن‌ آن مناطق، استفاده شود.

وزیر کشور در خصوص  اربعین حسینی تصریح کرد: از سال گذشته و بعد از یک هفته پس از اربعین، ستاد اربعین تشکیل شد که سفر خوب، راحت و امنی با کمک 25 دستگاه اجرایی که در این ستاد هستند، انجام شود. امسال زیرساخت‌ها اعم از پارکینگ، جاده و بحث امنیت بهتر از سال گذشته در نظر گرفته شده و برنامه‌هایی که آماده شده نوید سفری خوب را می‌دهد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز، با افزایش قیمت ویزا روبرو شدیم که سعی در کاهش این قیمت داریم. فعلا قیمت هر دلار 8هزار تومان در این باره وجود دارد.

**قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل چهارده استاندار می‌شود

رحمانی فضلی تصریح کرد: هزینه‌های سفر اربعین چند قلم است. اصلی‌ترین آن ویزاست که تغیراتی داشته و بقیه هزینه‌ها مانند بیمه تغییر چندانی نکرده است.

وی افزود: ویزا همان 41 دلاری است که عراق می‌گیرد تا ویزا صادر کند اما از لحاظ ریالی بر مبنای مقداری که بانک مرکزی اعلام کرده، بالا است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم با بانک مرکزی مذاکره کنیم  تا معادل ریالی‌ آن را کاهش دهند. رقمی که آن‌ها تعیین کردند، یعنی 8هزار تومان بالا است.

رحمانی فضلی افزود: برای این که حقوق شهرداران با توجه به تفسیری که شورای عالی استان‌ها انجام داده و شهرداری تهران نیز انجام داده،حفظ شود و راه‌هایی که باید به قطعیت برسیم را طی می‌کنیم. نظر معاونت امور حقوقی و استخدامی ریاست جمهوری خواسته‌ایم ‌و دیوان نیز نظر داده است.

وی در خصوص قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خاطرنشان کرد: این قانون شامل حدود چهارده استاندار می‌شود. نیت ما این است که اولویت را به معاونین استانداری بدهیم زیرا وقتی استاندار تغییر می‌کند در معاونت‌هایش هم تغییرات ایجاد خواهد شد. خدمت رئیس‌جمهور محترم هم اعلام کردیم و منتظر نظر ایشان هستیم.