روحانی در دانشگاه تهران: هر روز قیمت اجناس را می‌بینم

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با بیان اینکه دانشگاه تهران دانشگاهی قدیمی کهن و برتر است، گفت: حقوقدانان ما در همین دادگاه لاهه همین دانشجویان دانشگاه تهران بودند. یکی از آن افرادی که سخن می‌گفت جز همکلاسی‌های ما در دانشکده حقوق بود.

وی افزود: دانشگاه نقش مهمی برای اداره جامعه ما دارد، اگر نقدی بر مدیران وارد می‌شود باید بپذیریم به نوعی نقد بر دانشگاه هم است؛‌ چون در همین مرکز تربیت شده و فرهیخته شدند.

رئیس‌جمهور گفت: علت موفقیت دولت یازدهم امید به آینده بود.نقد بیش از حد می‌تواند مفید نباشد، به حدش هم مفید و هم لازم است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع نقد از دولت گفت: یه عده استاید داریم که اصلا ندیدم مصاحبه کنند و در روزنامه حرف بزنند، اما مرتب برای من نامه می‌نویسند، خب این تاثیر‌گذارتر است، استادی که در مبحث اقتصادی نقد دارد و برای من مستقیم نامه می‌نویسد و من هم به دقت می‌خوانم و پیام تشکر را برایش می‌فرستم و می‌گویم نامه شما را خواندم و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد:‌ یکی هم می‌رود مصاحبه می‌کند، گاهی نقد به اندازه بسیار مفید است و نقد بیش از حد مثالش همان نمک است،  نمک طعام به اندزاه لازم است،  بیش از اندازه باشد که نمی‌توان خورد. دانشگاه باید نقاد و پرسشگر باشد و باید دولت را نقد کند و تردید در این بحث وجود ندارد. البته باید با اطلاعات کافی باشد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به معیشت مردم گفت: هر روز لیست قیمت اجناس را می‌بینم و می‌دانم وضع زندگی مردم چگونه است. مخصوصا کسانی که حقوق ثابت دارند اما ما در برابر این شرایط باید تسلیم شویم یا باید به همدیگر امید دهیم و کمک کنیم؟

به گزارش تسنیم،‌ روحانی در بخش دیگری از سخنانش به رویکرد دولت آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بدترین دشمنان ما هم اکنون در کاخ سفید دور هم جمع شده‌اند؛ هدف اول آنها جنگ اقتصادی بود، جنگ اقتصادی هدف میان مدت آنهاست. جنگ برای بی‌اعتماد کردن نظام هدف سوم آنهاست.