پیام روحانی به مجلس دانش‌آموزی

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌‌جمهور در پیامی به مناسبت افتتاحیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی، با اشاره به اینکه امروز ملت ایران با وجود جوانان توانمند و استعدادهای درخشان به افق‌های دور دست‌ می‌نگرد و قله‌های رفیع علم و دانش و توسعه را هدف گرفته است، تاکید کرد: با استفاده از استعدادهای برتر و ظرفیت‌های فراوانی که در کشور وجود دارد، جایگاه کشور در صحنه بین‌المللی را روز به روز رفیع‌تر خواهیم ساخت.

متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی را صمیمانه تبریک می‌گویم و برای همه شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران سخت‌کوش آن آرزوی توفیق دارم.

امروز ملت ایران با وجود جوانان توانمند و استعدادهای درخشان به افق‌های دور دست‌ می‌نگرد و قله‌های رفیع علم و دانش و توسعه را هدف گرفته است. برای چنین جوانانی هیچ هدفی دور از دسترس نیست و جامعه‌ای که چنین جوانانی دارد، هیچ‌گاه و در هیچ‌زمینه‌ای، با بن‌بست مواجه نخواهد شد. هدف اصلی مجلس دانش‌آموزی مهیا نمودن جوانان برگزیده برای مدیریت کشور و پذیرش مسئولیت‌های سنگین اجتماعی در آینده است و این مجلس به عنوان نماینده میلیون‌ها دانش‌آموز می‌تواند آغاز یک حرکت بزرگ برای انسجام‌بخشی جامعه باشد. مجلس دانش‌آموزی محلی است برای آموزش نقدپذیری، پرسشگری و حقوق شهروندی و نهادی مؤثر برای بالا بردن فهم و تمرین مردم‌سالاری در جامعه است.

فرصت را مغتنم شمرده و به همه شما و نویددهندگان آینده روشن کشور توصیه می‌کنم خانه پرافتخار میهن را با نیروی فکر و عزم و اراده، به گونه‌ای بسازید که شایسته این ملت و این تاریخ پرافتخار باشد. اطمینان دارم با استفاده از استعدادهای برتر و ظرفیت‌های فراوانی که در کشور وجود دارد، جایگاه کشور در صحنه بین‌المللی را روز به روز رفیع‌تر خواهیم ساخت. موفق باشید.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران