رئیس مجلس اعلای عراق: با تحریم های ضد ایرانی مخالفیم

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسم گرامیداشت تاسیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: عراق باید نقش محوری در آرامش و امنیت منطقه و همکاری میان کشورهای آن ایفا کند. 
وی با تاکید بر حمایت مردم عراق از برادران فلسطینی خود، تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر بمباران خاک عراق را محکوم کرد و گفت: ملت ما توان دفاع از خاک و سرزمین خود را دارد. 
شیخ حمودی خاطرنشان کرد که عراق تلاش دارد روابط متعادلی با کشورهای منطقه و عرصه بین الملل برقرار کند.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بخش دیگری از سخنانش، تمام نیروهای ملی کشورش را به بازنگری کامل روند فکری، سیاسی و سازمانی خود فراخواند و تاکید کرد که دولت آینده باید دولتی برای ملت عراق و نه احزاب سیاسی باشد.
حمودی دولت جدید عراق را به پایبندی به پنج اولویت برنامه ریزی برای مبارزه با فساد اداری و مالی در عراق، عبور کردن از سهمیه بندی های حزبی مناصب دولتی، تلاش جدی برای حمایت از تولید ملی، مسوولیت دادن به جوانان بویژه تحصیل کردگان و حمایت و فرصت دادن به زنان برای شرکت در عرصه های شغلی و علمی فراخواند.
در این نشست همچنین 'برهم صالح' رئیس جمهوری، 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان، شخصیت ها و رهبران سیاسی، سران احزاب و سفرای خارجی مقید عراق از جمله 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد حضور داشتند.