تغییر وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت صمت/ معرفی ویسه منتفی شد؟

گروه سیاسی- تغییر وزرای دولت برای ترمیم کابینه و معرفی وزرای پیشنهادی جدید به مجلس موضوعی است که در بسیاری از محافل سیاسی به آن پرداخته و مردم منتظرند ببینند شیخ حسن روحانی چه کسانی را به مجلس معرفی می کند.
به گزارش افکارنیوز، یکی از تغییرات بر اساس شنیده ها تغییر شریعتمداری از وزارت صمت است زیرا قرار است وی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شود و خبرها حاکی از آن داشت که رضا ویسه به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی شود.
اما گفته می شود ویسه به دلیل شرایطی که مد نظر داشته از تصدی این سمت انصراف داده و دکتر حسن روحانی قرار است گزینه دیگری را برای این وزارتخانه به مجلس معرفی کند.
از سوی دیگر کارنامه وی نیز نشان می دهد شاید توسط مجلسی ها در روز رای اعتماد با مشکل مواجه شود و به همین دلیل گویا وی از این سمت انصراف داده است.
در زمان تحصن نمایندگان مجلس ششم، چند روز پس از آغاز نامه‌ای از سوی تحصن‌کنندگان افشا شد که ظاهراً از سوی معاونان و مدیران وزارتخانه‌های دولتی خطاب به رئیس جمهور وقت نگاشته شده بود. این مدیران در حمایت از تحصن‌کنندگان مجلس ششم تهدید کرده بودند که اگر خواسته‌های این افراد درباره ردصلاحیت‌ها برآورده نشود، از سمت خود استعفا خواهند داد. انتشار خبر این نامه استعفا با تیتر «100 معاون وزیر استعفا دادند» فضاسازی قابل توجهی را در راستای اهداف تحصن‌کنندگان ایجاد کرد، البته در زمان قرائت متن نامه استعفای معاونین وزرای دولت خاتمی، مشخص شد که تعداد این افراد 100 نفر نیست، بلکه به حدود 70 نفر می‌رسد.
این نامه استعفا کمک شایانی به منافع متحصنین در مجلس ششم کرد و جو سیاسی جامعه را بیش از پیش آشفته کرد. یکی از امضاکنندگان این نامه کسی نبود، جز رضا ویسه که در آن زمان در وزارت صنایع و معادن مشغول و زیر نظر اسحاق جهانگیری مشغول فعالیت بود.
باید منتظر بود و دید روحانی چه گزینه دیگری را برای معرفی به مجلس برای وزارت صمت در نظر گرفته است.