فواید شکایت ایران علیه اقدامات غیرقانونی آمریکا چیست

اردشیر نوریان با اشاره به طرح 2 شکایت از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا، اظهار داشت: پس از آنکه جمهوری اسلامی ایران به دلیل وضع تحریم‌های آمریکا علیه ایران به دادگاه لاهه شکایت برد، در قرار موقتی که از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه از آمریکا خواسته شد تا اقدامات خود را متوقف کند که این یک پیروزی دیپلماتیک در عرصه حقوقی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون در خصوص پرونده دیگری که مربوط به مصادره اموال ایران در آمریکا است، جمهوری اسلامی ایران بازهم به دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه شکایت کرده است تا اتهام واهی و روند غیرقانونی صدور حکم، منجر به مصادر اموال جمهوری اسلامی ایران نشود.

وی افزود: اگر تیم حقوقی جمهوری اسلامی ایران به شیوه‌ای که در پرونده اول در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران ظاهر شدند کار کنند، نتایج مثبتی حاصل می‌شود.

نوریان با بیان اینکه رای موقتی مبنی بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران در دادگاه لاهه صادر شد، ادامه داد: باید از بسترهای بین‌المللی و رژیم‌های حقوقی بین‌المللی استفاده کرد تا رائی صادر شود که منجر به تامین منافع جمهوری اسلامی ایران شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به صورت جدی و قاطع این موضوع را دنبال کرد، گفت: اقدام آمریکایی ها در 2 پرونده‌ای که ایران نیز در خصوص آن‌ها شکایت کرده، خلاف قوانین و قواعد بین‌المللی است، ولی این اقدامات آمریکا که خلاف قواعد بین‌المللی است را باید با زبان و ادبیات حقوق بین‌المللی نیز تثبیت کرد.