گزافه‌گویی‌های معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا: پیش‌بینی می‌کنیم خرید نفت از ایران به شدت کاهش یابد

سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی که به همراه یک هیأت آمریکایی به سرپرستی استیون منوچین (وزیر خزانه داری این کشور) به سرزمین های اشغالی سفر کرده است، امروز (یکشنبه) مدعی شد: پیش بینی ما این است که به دلیل تحریم های آمریکا شرکت های خارجی میزان خرید نفت از ایران را به طور چشمگیری کاهش دهند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نیز امروز در نشست خبری با منوچین با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، یاوه‌سرایی‌های خود را علیه کشورمان تکرار کرد و گفت: «تمرکز اصلی گفتگوهای ما بر افزایش فشار اقتصادی بر بزرگترین (کشور) حامی تروریسم در جهان خواهد بود.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ماه مه (اردیبهشت ماه) این کشور را از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی که سال 2015 میلادی به امضا رسیده بود، خارج و اعلام کرد همه تحریم های یکجانبه و غیرقانونی واشنگتن علیه تهران که به موجب برجام لغو شده بود را بازمی گرداند. تحریم های نفتی ایران از واسط آبان ماه اجرایی خواهند شد.

دولت ترامپ پیش تر بر تحریم کامل نفتی ایران تأکید می کرد، اما منوچین امروز در عقب نشینی آشکار واشنگتن از این موضع، اعلام کرد اعطای معافیت تحریمی به خریداران نفت ایران در مقایسه با دوران ریاست جمهوری باراک اوباما دشوارتر خواهد بود.