آغاز دوره آشنایی با منطقه رزم دانشجویان دافوس ارتش

دوره آموزش تخصصی محورشناسی نظامی و بررسی منطقه عملیات دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، با اعزام دانشجویان دوره 29 این دانشگاه به اردوگاه مرکز آموزش تفنگداران دریایی قمر بنی‌هاشم (ع) ارتش در منجیل آغاز شد.

 سرهنگ غلامرضا ملکی، رئیس دانشکده فرماندهی و ستاد و فرمانده اردوگاه منجیل، گفت: این دوره تخصصی محورشناسی که از روز گذشته با حضور اساتید مجرب و دانشجویان دافوس ارتش در شهرستان منجیل آغاز شده؛ به منظور کاربردی کردن آموزش‌های نظری در محیط میدانی و تلفیق این آموزش‌ها با تجارب خدمتی پیشکسوتان برای دستیابی به اهداف آموزشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شده است.

وی افزود: دانشجویان در این ماموریت به لحاظ دارا بودن چهار اقلیم دریا، دشت، جنگل و کوهستان شهرستان منجیل، ضمن آشنایی با نحوه طرح‌ریزی عملیات‌ها در مناطق مختلف آب و هوایی، دانسته‌های نظری خود را در حوزه عملیات‌های مشترک در محیط عملی تمرین می‌کنند.

سرهنگ ملکی تصریح کرد: این اردوی آموزشی به عنوان کارگروهی مشترک است که در سایر ارتش‌های دنیا نیز تجربه میپ شود و برنامه‌ریزی‌های آموزشی پیش‌بینی شده در این ماموریت به گونه‌ای است که امکان طرح ریزی مشترک و به اشتراک گذاشتن اطلاعات منطقه عملیات بین کلیه نیروهای تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران میسر می‌شود.