مراسم اربعین نشان پیوستگی جهان اسلام است

سردار حسین نجات مسئول ستاد مرکزی اربعین حسینی هیئت رزمندگان اسلام در نشست خبری که ظهر امروز(دوشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه در طول تاریخ معاصر حرکتی به بزرگی اربعین نداشته‌ایم، اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی در وهله نخست وحدت جهان اسلام را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین یک مانور سیاسی است که نشان از پیوستگی جهان اسلام دارد، افزود: در ایام اربعین، مردم و عشایر عراق با محبت و دلسوزی فراوان از زائران امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند و هرآنچه دارند، به زائران امام حسین(ع) می‌دهند.

مسئول ستاد مرکزی اربعین حسینی هیئت رزمندگان اسلام ادامه داد: هیئت رزمندگان اسلام نزدیک به هزار شعبه در سراسر کشور دارد و ما به هر کدام از آنها ابلاغ کردیم که هرکدام یک کاروان ۴۰ نفره را برای مراسم اربعین ساماندهی کنند.

سردار نجات گفت: همچنین هیئت رزمندگان اسلام در مسیر زوار پاکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان که قصد دارند از مسیر ایران وارد عراق شوند، موکب‌هایی را در خاک کشورمان برپا کرده وبه این زوار خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام در مسیر پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: نمایشگاه عکس جنایات آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در موکب‌های هیئت رزمندگان اسلام در مسیر نجف تا کربلا به نمایش درخواهد آمد.

سردار نجات با اشاره به اقدامات بعثه مقام معظم رهبری در مراسم اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: واحد فرهنگی بعثه در ۳۵ نقطه از عراق مراسم ویژه برپا می‌کند؛ همچنین بیش از ۴۰ سخنران و ۴۰ مداح برجسته کشور توسط هیئت رزمندگان اسلام ساماندهی شده اند تا در موکب‌های مسیر نجف تا کربلا حضور داشته باشند.

مسئول ستاد مرکزی اربعین حسینی هیئت رزمندگان اسلام در پایان با بیان اینکه همه موکب‌های این هیئت در خاک عراق به نام «احباب الامام رضا ع» هستند، گفت: در ۷۰ نقطه از عراق موکب هایی را برپا کرده ایم که بر این اساس، در نجف ۸ موکب، در کربلا ۴۶ موکب، در مسیر نجف تا کربلا ۲۱ موکب، در کاظمین ۴ موکب و در سامرا یک موکب برپا خواهد بود. این‌ موکب‌ها علاوه بر موکب‌هایی هستند که در مرزهای شلمچه، مهران و چذابه برپا شده است.