توضیحات ظریف درباره ابهامات بیانیه FATF در مجلس

سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه غیرعلنی صبح امروز (سه‌شنبه اول آبان) مجلس اظهار داشت: این جلسه با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و عباس عراقچی معاون وی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه میهمانان نکاتی را درباره «FATF»، مذاکراتی که با اروپایی‌ها صورت گرفته و همچنین کانالی که آنها قرار است برای مبادلات مالی طراحی کنند، مطرح کردند. همچنین گزارشی از وضعیت ایران در نشست اخیر«FATF» به وکلای‌ملت ارائه شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه در این جلسه 4 تن از اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند، ادامه داد: برخی نمایندگان در اظهارات خود نسبت به پیوستن به این کارگروه مالی نقد داشتند و برخی دیگر نیز پیوستن به این کارگروه را تأیید می‌کردند.

نقوی به بخشی از اظهارات آقای ظریف در این جلسه اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها از لحاظ سیاسی همچنان بر موضع قبلی خود مبنی بر حمایت از برجام پایبند هستند، می‌خواهند این کانال مالی ایجاد شود و پیگیر این موضوع هستند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، نیز درباره دلیل تشکیل جلسه غیرعلنی و دعوت از وزیر امورخارجه و معاون وی،گفت: درباره «CFT» و بیانیه‌ای که اخیرا از سوی این کارگروه مالی منتشر شده، نمایندگان سوالات و ابهاماتی داشتند که این جلسه در همین راستا برگزار شده است.

وی افزود: در این بیانیه آمده اروپایی‌ها فشار آوردند که ایران باید شروط را حذف کند، سوالات نمایندگان عمدتا پیرامون این مسئله بود که میهمانان توضیحاتی را در این باره ارائه دادند.