نگرانی آمریکا از عملیات‌های اسرائیل علیه هم‌پیمانان ایران در سوریه

علی‌رغم استقبال کاخ سفید از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی علیه نیروهای هم‌پیمان ایران در سوریه، مقام‌های نظامی آمریکا از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز یکشنبه گزارش داده مقام‌های ارشد نظامی در آمریکا نگرانند عملیات‌های نظامی اسرائیل در داخل سوریه ممکن است ایران را به اقدامات تلافی‌جویانه علیه آمریکا وادار کند.

یک مقام ارشد نظامی به وال‌استریت‌ژورنال گفت: «این یک نگرانی روزافزون برای ما است.»

ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً ادعا کرده به 200 موضع در سوریه با هدف جلوگیری از تلاش ادعایی ایران برای تثبیت حضور نظامی در این کشور جنگ‌زده حمله کرده است. 

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو با وال‌استریت‌ژورنال تلاش کرده‌اند عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی را مستقل و بدون دخالت اطلاعاتی آمریکا جلوه دهند.

«سین رابرتسون»، سخنگوی پنتاگون به این روزنامه گفت: «عملیات‌های اسرائیل مستقل هستند. با وجود این، ما از حق ذاتی اسرائیل برای دفاع از خودش در برابر تهدیدهای قریب‌الوقوع حمایت می‌کنیم.»

این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته در صورتی که اقدامی در میدان نبرد باعث شود نیروهای نظامی آمریکا در معرض خطر قرار بگیرد، «اقدامات مناسب را انجام خواهیم داد. نیروهای آمریکایی همیشه آماده دفاع از خودشان هستند.»

وال‌استریت‌ژورنال نوشته در پنتاگون مقام‌های نظامی آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند ایران معتقد است که دستگاه اطلاعاتی آمریکا عملیات‌های اسرائیل را تغذیه اطلاعاتی می‌کند. آنها گفته‌اند در صورتی که ایران متقاعد شود که آمریکا دخالتی در این ماجرا دارد ممکن است مجاب شود علیه آمریکایی‌ها به ویژه در عراق اقدام تلافی‌جویانه انجام دهد.