علت سناریوسازی دانمارک علیه ایران

سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به ادعای برخی از مقامات دانمارکی در خصوص عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در این کشور و انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: واقعیت آن است که مذاکرات ایران و اروپا در سطح مذاکره و گفت‌وگو برای ایجاد مناسبات و رسیدن به کانال همکاری مالی و پولی به موفقیت‌هایی رسیده بود که باعث نگرانی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شد. از این رو به اروپا فشار آوردند که چنین مسیری را ادامه نداده و به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بپیوندند.

وی افزود: در این بین برخی کشورهای اروپایی سعی کردند مذاکره با ایران ادامه پیدا کند به ایران وعده داده حتی خانم موگرینی نیز وعده‌هایی داد. در نهایت روند نزدیک به موفقیت بود حتی گفته شد قبل از 13 آبان یعنی موعد دور دوم تحریم‌های آمریکا،‌ کانال ارتباطی به نتیجه می‌رسد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: با این تحولات نگرانی صهیونیست‌ها و آمریکا باعث شد که سناریویی طراحی کرده تا به عنوان مانع بر سر راه اتحادیه اروپا قرار دهند. آمریکا، صهیونیست، دانمارک و برخی کشورهای مخالف ما سناریو را طراحی نموده و اتهام بی اساس و پوچی زدند تا به عنوان مانع بزرگ سر راه اتحادیه اروپا گذاشته شود. بعد بگویند اروپا نمی‌تواند با ایران کانال همکاری داشته باشد، به همین دلیل نمی‌تواند تعهداتش را با ایران اجرا کند. در نهایت هم ایران محکوم شده و آمریکا و صهیونیست به نتیجه برسند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: آن‌ها چنین سناریویی را دنبال کردند و اتهام بی اساس آن هم درباره فردی به ایران زدند که خودش تروریست بوده و در ایران با آدمکشی باعث قتل عام مردم بی گناه شد. هدف دیگر آن‌ها این بود که با علم کردن این موضوع و پوشش گسترده رسانه‌ای آن قتل خاشقجی روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری عربستان به عنوان خاک این کشور در ترکیه را سرپوش گذارند. این فرد جلوی چشم جهانیان به قتل رسید و همه می‌دانند این کار توسط نیروهای بن سلمان و عربستان انجام شده است. حال می‌خواهند این قضیه را به حاشیه کشانده تا بهانه‌ای برای توقف همکاری اتحادیه اروپا با ایران شود که هدف آمریکا و صهیونیست تامین گردد.