زیاده خواهی ترامپ درباره ایران به الیزه رسید

«دونالد ترامپ» در ادامه لفاظی ها و تحرکات ضدایرانی خود، روز شنبه در جریان دیدار با «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی اش، خواستار توافقی جدید شد که به ادعای وی، ضامن دست نیافتن تهران به سلاح هسته ای باشد.

به نوشته روزنامه انگلیسی زبان عرب نیوز، رئیس جمهوری آمریکا در این نشست که در کاخ الیزه برگزار شد، همچنین در مورد آنچه اثربخشی تحریم های ضدایرانی خواند، به رئیس جمهوری فرانسه اطمینان خاطر داد. 
به گفته یک منبع وابسته به ریاست جمهوری فرانسه، ترامپ در ادامه سخنان خود مدعی شد که عربستان شالوده ثبات در خاورمیانه است. 
وی با تاکید بر این مساله که اجازه نمی دهد هیچ مساله ای ثبات ریاض را تضعیف کند، بر اهمیت عربستان به عنوان شریک آمریکا تاکید کرد. 
درحالی که آمریکا و غرب از حامیان عربستان در جنگ یمن هستند، ترامپ و مکرون درخصوص دستیابی به راهکاری سیاسی برای بحران یمن، تمایل نشان دادند. 
رئیس جمهوری فرانسه ساعاتی پیش در جریان استقبال از همتای آمریکایی اش گفته بود که با ترامپ درباره ایران، سوریه، یمن و دیگر مسائل مهم جهانی گفت وگو می کنم. 
ترامپ روز 18 اردیبهشت ماه کشورش را از توافق هسته ای ایران و 1+5 خارج کرد. فرانسه و دیگر کشورهای امضاکننده این توافق ضمن مخالفت با این اقدام واشنگتن اعلام کردند که به آن پایبند می مانند.
براساس این گزارش، ترامپ برای شرکت در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به پاریس پایتخت فرانسه سفر کرده است. 
قرار است حدود 70 تن از سران کشورهای جهان روز یکشنبه در مراسمی که به همین منظور در پاریس برگزار می شود، گردهم آیند.