تحقیق و تفحص از ایران مال به کجا رسید ؟

وی افزود: چگونه در یک سیستمی یک «مالی» ساخته شده است و ده‌ها هزار متر آن تخلف دارد و متاسفم که بگویم با کمال وقاحت دعوت نامه می‌زنند و مدیران عالی شهرداری تهران و شورای محترم شهر تهران را به جلسه افتتاحیه آن دعوت می‌کنند و روزنامه همشهری و ایران اطلاعیه آن «مال» را چاپ می‌کنند.

شیرازی خاطرنشان کرد: من در همایش سراسری مدیران سازمان بازرسی مورخ دهم اردیبهشت سال جاری که یک روز قبل از افتتاحیه «ایران مال» بود هشدار لازم را در خصوص تخلفات گسترده شهرسازی و معماری این مجتمع در مقابل دوربین‌های صدا و سیما دادم و با وجود اینکه این تخلفات وارد رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ شده و باید از ادامه ساخت و افتتاح آن جلوگیری می‌شد، صدا و سیما بجز پخش خبر ناقص در خبر ۳۰ :۱۸شبکه تهران، در بخش‌های دیگر خبری مانند خبر ۳۰ :۲۰ شبکه ۲ و دیگر بخش‌های خبری از پخش آن امتناع نمود و حق مسلم مردم در خصوص آگاهی از تخلفات بزرگ این پروژه‌ها را نادیده گرفت، صدا و سیما باید پاسخگوی مردم دراین باره باشد.

حتما بخوانید : بررسی برخی تخلفات ریز و درشت پروژه ایران مال تهران

وی ابراز داشت: من از رییس محترم شورای اسلامی شهرتهران درخواست می‌کنم مصوبه‌ای را در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب برسانند تا سازمان بازرسی به استناد آن بتواند جلوی سفارشات این وکیل و آن مسئول و این شخص و آن شخص بایستد و آفت سفارشات در شهرداری تهران را ریشه کن نماید.

پس از این ماجرا نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص درباره تخلفات ایران مال را شروع کردند و بیگدلی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تشریح علل انجام تحقیق و تفحص از پروژه ایران مال گفت: پیش از این گزارشی مبنی بر تخلف شهرداری منطقه ۲۲ در برخورد با پروژه عظیم ایران مال یا بازار بزرگ ایران به‌عنوان دومین پروژه عظیم مال سازی در ایران از نظر نحوه قیمت‌گذاری، نحوه و نوع واگذاری زمین و مدت‌زمان تسویه با شهرداری ارائه شده بود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این گزارش آمده بود که قیمت زمین‌های واگذارشده به پروژه ایران مال بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی محاسبه‌ شده و بر اساس اطلاعات کسب‌شده هزینه‌های صدور جواز ساخت و عوارض پرداخت ‌شده به شهرداری بسیار پایین‌تر از حد واقعی بوده است.

حتما بخوانید : ایران مال ؛ پروژه ای عظیم با تخلفات آشکار در منطقه ۲۲ تهران

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: ما به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس در پی ابهامات موجود در زمینه نحوه اجرای این پروژه، طرح تحقیق و تفحص از ایران مال را امضاء کرده و به منظور کسب اطلاعات دقیق و جامع به بررسی این موضوع پرداختیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هنوز اطلاعات موثقی در اختیار نداریم، بنابراین همچنان پیگیر هستیم تا به حقیقت موضوع دست یابیم و به محض اتمام بررسی‌ها، نتیجه را در سطح عمومی اعلام خواهیم کرد .

پس از اعلام بیگدلی در مرداد ماه امسال هنوز خبری از نتیجه تحقیق و تفحص به مردم ارائه نشده و مردم منتظر هستند بدانند نتیجه این تحقیق و تفحص چه شده و ایران مال چه تخلفاتی دارد.

حتما بخوانید : هیچ ، سهم کارگران و تولید کننده ایرانی از ایران مال !