آمریکا در ایجاد اجماع بر سر تحریم‌ ایران شکست خورد

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلستان  امروز سه شنبه 22 آبان ماه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: آمریکا در ایجاد اجماع بر سر تحریم‌های ایران شکست خورده است. 

بعیدی‌نژاد، در پاسخ به سوال کریستین امان‌پور مجری سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه آیا راهبرد دولت آمریکا برای وادار کردن ایران به تسلیم با فشار و تحریم واقع‌بینانه است اظهار کرد: معافیت‌هایی که آنها برای بسیاری کشورها صادر کرده‌اند به این معنی است که ایالات متحده در ایجاد نوعی اجماع میان کشورها برای اعمال متحد تحریم‌ها علیه ایران شکست خورده است.

وی اضافه کرد: آنها (دولت آمریکا) از طرف محافل مختلفی که می‌گویند می‌خواهند با ایران کار کنند تحت فشار قرار گرفته‌اند و به همین دلیل موافقت کرده‌اند معافیت‌هایی به کشورها اعطا کنند.

بعیدی‌نژاد در بخش دیگری از این مصاحبه، بعد از پخش سخنانی از «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا از «سی‌ان‌ان» که 12 شرط توافق با ایران را مطرح کرد، سخنان او را «ادعاهای بی‌اساس» توصیف کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا ایران هیچ‌کدام از این کارها را انجام خواهد داد گفت: البته که خیر، زیرا اینها ادعا هستند و برخی از آنها ادعاهای بی‌اساس هستند.