واکنش دبیر کل جمعیت ایثارگران به اظهارات ظریف درباره پولشویی

محمدجواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه درباره «پولشویی» اظهار داشت: دولت، هرگاه به منتقدین پاسخ قانع کننده نداشته، به انحای مختلف به آن ها توهین کرده و تهمت زده است؛ چنین اقداماتی ضربه بزرگی به کشور وارد می کند.   

وی تصریح کرد: آقای ظریف به جای پاسخگویی درباره عملکرد نامناسب وزارت امور خارجه طی ۵ سال گذشته، تهمت هایی را عنوان کرده که هزینه های زیادی برای کشور دارد. اگر آقای ظریف مطمئن است که در این حد در کشور پولشویی وجود دارد، چرا به قوه قضاییه اعلام نکرد؟

عامری اظهار داشت: دولت از عملکرد گذشته خود کلافه است و چون در قبال آن ها پاسخی ندارد، دست به چنین اتهاماتی می زند. بارها از مسئولین دولتی خواسته شده که بیایید و رو در رو با هم صحبت کنیم اما آقایان فقط جلسات یک طرفه را می پذیرند.

وی در همین باره ادامه داد: اگر مسئولین دولتی با منتقدین خود گفتگو کنند، به اشتباهات خود پی برده و کمتر به کشور ضربه می زنند. امیدوارم دولت رویه ای که در قبال بانک مرکزی در پیش گرفت را در قبال آقای ظریف تکرار نکند. 

عامری تصریح کرد: وقتی آقای سیف از بانک مرکزی رفت، از سوی رئیس جمهور، سمت مشاوری گرفت؛ باید با آقای ظریف برخورد مناسب تری صورت بگیرد تا دیگر چنین اقداماتی در کشور ما تکرار نشود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: مجلس شورای اسلامی نباید از مقابل این موضوع به سادگی عبور کند و باید از آقای ظریف توضیح بخواهد. مجلس باید نقش نمایندگی ملت را در پیش بگیرد چون نقش نمایندگی دولت، برازنده مجلس نیست.