چه چیزی پشت پرده قتل خاشقجی مخفی شده است؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است هنوز اینکه چقدر آمریکایی‌ها در کنار زدن بن‌سلمان موفق باشند مشخص نیست چرا که ممکن است شاهزاده جوان پول بیشتری برای باقی ماندن در مسند قدرت آل‌سعود بپردازد.

علیرضا سلیمی با اشاره به کمرنگ شدن حضور بن‌سلمان در رسانه‌ها و دیدارهای دیپلماتیک، گفت: سیاست سعودی ها بر این است تا با کاهش حضور رسانه ای بن سلمان و کاهش دیدارهای دیپلماتیک آرام آرام فشار های ناشی از قتل خاشقجی از روی رژیم سعودی برداشته شود.

هنوز اینکه چقدر آمریکایی‌ها در کنار زدن بن‌سلمان موفق باشند مشخص نیست چرا که ممکن است شاهزاده جوان پول بیشتری برای باقی ماندن در مسند قدرت آل‌سعود بپردازد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شرایط سختی که بن سلمان در آن قرار گرفته است، عنوان کرد: آمریکایی ها قصد دارند سناریوی دیگری را برای عربستان تعریف کنند که آن جایگزینی فردی به جای ولیعهد است که باید دید موفق خواهند شد و یا باز هم بن سلمان با پرداخت رشوه و خرید افراد در کشورهای غربی مانع این تصمیم گیری می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف آمریکایی ها از ایجاد پرونده خاشقجی اظهار داشت: یک هدف سرکیسه کردن سعودی ها در قضیه خاشقجی است.

سلیمی ادامه داد: هدف دوم این است که آمریکایی ها ترس بیشتری در دل مهره های دست نشانده خود بیاندازند و از این طریق بتوانند امتیازات بیشتری در عرصه سیاسی و یا اقتصادی از عربستانی ها بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین اضافه کرد: هدف سوم واشنگتن این است که سایر روزنامه نگاران را به موضع گیری انفعالی

تحت الشعاع قرار دادن تحرکات نتانیاهو برای عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی، مهم‌ترین هدف آمریکایی‌ها از بزرگنمایی رسانه‌ای قتل خاشقجی بود.

وادار کنند تا اگر روزنامه نگاری به هر نحو مستقل و آزاد مطلبی می نویسد بداند که این اقدام او تبعاتی دارد.

وی ادامه داد: مهم ترین هدف آمریکایی ها از تمایل آنها برای رسانه ای شدن قتل خاشقجی در این حجم، در سایه قرار دادن سفرهای اخیر

نتانیاهو به کشورهای عربی منطقه برای افزایش روابط با آنها بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه قتل خاشقجی یک تیر با چند هدف بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه آمریکایی ها در برخی از هدف های خود به خصوص تحت الشعاع قرار دادن عادی سازی روابط میان  کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی موفق بودند و از سوی دیگر توانستند دلارهای زیادی را سر پرونده خاشقجی از سعودی ها به جیب بزنند.