انتقال نیروهای داعش به افغانستان با هدف ناامن‌سازی مرزهای شرقی ایران

سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به انتقال نیروهای داعش به افغانستان، اظهار داشت: وقتی سوریه از لوث وجود نیروهای تروریست داعش پاکسازی شد و حکومت سوریه توانست آرام آرام مناطق تحت اشغال داعشی‌ها را پس بگیرد، حامیان گروه‌های تروریستی باید فکری به حال این نیروها می‌کردند زیرا رها گذاشتن آن‌ها زمینه بازگشت تروریست‌ها به کشورهای خود را فراهم می‌آورد و امنیت کشورهای حامی داعش در این شرایط برهم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

منطقه با تروریسم مهاجر مواجه شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال‌ها عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی از داعش حمایت و پشتیبانی کرده‌اند، بیان کرد: حامیان داعش یکباره نمی‌توانند پس از مضمحل شدن داعش در سوریه و عراق این نیروها را رها کنند و به همین جهت به دنبال انتقال بازمانده‌های داعش به افغانستان هستند.

انتقال نیروهای داعش به افغانستان با هدف نا امن‌سازی مرزهای ایران

وی با بیان اینکه افغانستان سالهاست که تحت سیطره آمریکایی‌ها قرار دارد و اشغال افغانستان توسط آمریکا سابقه طولانی دارد، افزود: به همین جهت آمریکایی‌ها بهترین مکان برای استقرار نیروهای از هم گسسته داعش را افغانستان تشخیص داده‌اند.

نقوی حسینی با بیان اینکه یکی از اهداف داعش همانطور که در بیانیه‌ها و اعلام مواضع خود بیان کرده‌اند مقابله با جمهوری اسلامی ایران بوده و هدفشان ناامن سازی جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: آمریکا نیز بنابراین شرایط قصد دارد تا داعش را این بار پیرامون مرزهای شرقی ایران مستقر کند تا آرامش ایران را مختل کند.

دولت افغانستان نباید سرزمین در اختیار تروریست‌ها قرار دهد

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید با دولت‌های منطقه به خصوص افغانستان گفت‌وگو کند و اخطارهای لازم را بدهد، گفت: دولت مرکزی هیچ کشوری حق ندارد گروه‌های تروریستی را پناه دهد و سرزمین در اختیار آن ها قرار دهد.

نیروهای امنیتی ایران پیش‌بینی لازم برای مبارزه با داعش را داشته باشند

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت افغانستان موظف به مبارزه با تروریسم است، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز باید در حوزه دیپلماسی و امنیت فعالیت داشته باشد و نیروهای امنیتی ایران باید پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با گروه های تروریستی را داشته باشد.

چندی پیش حامدکرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان از کمک بالگردهای آمریکایی برای کمک به نیروهای داعش خبرداد و بنابرتحلیل‌‎هایی که می‌‎شود مسئولان جمهوری اسلامی ایران این اقدام آمریکا را برای مقابله با ایران و روسیه می‌دانند.