آمریکا با خروج از برجام وحدت اروپا را به چالش کشیده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اهداف طرح کاهش وابستگی اروپا به دلار آمریکا از سوی رییس جمهور فرانسه را تشریح کرد.

احد آزادی‌خواه در رابطه با تلاش رییس جمهور فرانسه برای کاهش وابستگی اروپا به دلار آمریکا، گفت: امروزه جنگ اقتصادی بین اروپا و امریکا شکل گرفته است و تهدیدهای ترامپ برای اروپایی ها به فرصت تبدیل شده است.

آمریکا با خروج از برجام وحدت اروپا را به چالش کشیده است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید یادآور شد که وحدت اروپا با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های جدید علیه ایران اسلامی به چالش کشیده شده است، تصریح کرد: در واقع فشار اقتصادی که امروزه آمریکا بر برخی کشورهای اروپایی وارد می کند و نفوذ واشنگتن بر تعدادی از کشورهای اروپایی سبب شده تا افرادی مانند امانوئل مکرون احساس خطر کرده و به سمت ایجاد وحدت حرکت کنند.

طرح کاهش وابستگی به دلار آمریکا پس از طرح ایجاد ارتش مستقل اروپایی

وی با اشاره به اینکه موضوع کاهش وابستگی اروپا به دلار آمریکا پس از طرح ایجاد ارتش مستقل اروپایی بیان شد، ادامه داد: در واقع به وضوح می توان مشاهده کرد که امروزه سیاست خارجی اروپا و آمریکا از یکدیگر فاصله و زاویه گرفته است و با شیب ملایمی نیز بیشتر می شود.

به وضوح می توان مشاهده کرد که امروزه سیاست خارجی اروپا و آمریکا از یکدیگر فاصله و زاویه گرفته است و با شیب ملایمی نیز بیشتر می شود.

تلاش اروپایی ها برای دسترسی به ابرقدرتی اقتصادی

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اروپایی ها می خواهند به ابرقدرت در حوزه های تجاری و اقتصادی تبدیل شوند، اظهار کرد: به اذعان کارشناسان سیاسی و اقتصاددانان امروزه کشورهای اروپایی به دلیل وابستگی بیش از حد به آمریکا دچار ضررهای مالی زیادی شده اند از این رو باید زمینه کاهش وابستگی خودشان را فراهم کنند.

کاهش وابستگی به دلار در راستای مواجه با مجازات های سخت شرکت های اروپایی است

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه آمریکایی ها اعلام کرده اند که با اعمال تحریم های ثانویه، شرکت های اروپایی را مجازات های سخت و سنگین خواهند کرد، افزود: بر این اساس اروپا باید به سمت کاهش وابستگی به دلار آمریکا حکت کند تا علاوه بر خنثی سازی دسیسه های این کشور، به نوعی قدرت یورو را به رخ دلار بکشید.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می رسد اروپایی ها برای مقابله با آمریکا به طرح های مطرح شده از جمله کاهش وابستگی به دلار حرکت کنند و علی رغم اینکه روابط عمیقی در برخی مسائل بین اروپا و آمریکا وجود دارد، در آینده ای نزدیک شاهد تنش های بیشتری بین این اتحادیه و ایالات متحده باشیم.