آمریکا خواستار اقدام اروپا برای تحریم بیشتر روسیه شد

کورت وولکر» مذاکره کننده ارشد آمریکا در امور اوکراین، از کشورهای اروپایی خواست با توجه به تنشهای اخیر میان روسیه و اوکراین، تحریمهای بیشتری را علیه مسکو اعمال کنند.

وولکر در اظهاراتی گفت: ما مطمئنا متحدان اروپایی خود را تشویق می کنیم تا نگاه سخت گیرانه تری به مسائل داشته و تحریم های بیشتری را در این رابطه اعمال کنند.

به گزارش مهر، با وجود شدت گرفتن تنش میان روسیه و اوکراین، رفتار کشورهای غربی به ویژه آمریکا به گونه ای بوده که بجای آرام کردن اوضاع بیشتر موجب تحریک روسیه می شود در همین رابطه روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از مصاحبه خود با «واشنگتن‌پست»، اقدام مسکو در توقیف سه فروند کشتی اوکراینی را تهاجم خواند و تهدید کرد که دیدار برنامه‌ ریزی‌شده خود با ولادیمیر پوتین همتای روس را لغو خواهد کرد.

گفتنی است روسیه روز یکشنبه سه فروند کشتی اوکراینی را توقیف و خدمه آنها را بازداشت کرد. به دنبال این اقدام، اوکراین در ۱۰ منطقه از ۲۷ منطقه کشور، حکومت نظامی اعلام کرد.

در همین‌ راستا، ترامپ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پوتین حق توقیف کشتی‌های اوکراینی را داشت، مدعی شد: از آن تهاجم خوشم نیامد. اروپا و آلمان هم نباید این اقدام را دوست داشته باشند. امشب گزارشی درباره این موضوع (توقیف کشتی‌ها) دریافت خواهم کرد که نقش تعیین‌کننده‌ای در دیدار من و پوتین خواهد داشت. شاید حتی دیدار نکنم. ببینیم امشب چه پیش می‌آید.