سردار غیب پرور: ۹۴ درصد مردم پاک هستند

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم امضای تفاهم نامه‌ میان سازمان بسیج مستضعفین و ستاد مبارزه با موادمخدر با موضوع ایجاد اردوگاه‌های درمان و صیانت از معتادان در ۱۰ استان کشور که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز موادمخدر تمام پیکره ملت را می‌گزد و استعمال آن برای مردم گزنده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی نباید به آسیب‌هایی که در شأن آن نیست آلوده بشود. آسیب‌های اجتماعی به منزله آفتی است که از درون جامعه را دچار پوسیدگی می‌کند.

اهم سخنان سردار غیب پرور بدین شرح است:

*فقط ۶ درصد مردم کشور دچار اعتیاد هستند، ۹۴ درصد مردم پاک هستند و در جهت آسیب شناسی در حال ارائه آموزش به آن‌ها و پیشگیری از اعتیاد در کشور هستیم.مبارزه با مواد مخدر و مقابله با آن یک حرکت جهادی و انقلابی است.

*هر چقدر در سایر عرصه‌ها ما با موفقیت پیش برویم، اما از آن طرف در آسیب‌های اجتماعی دقت‌های لازم را به جا نیاوریم جامعه از درون دچار پوسیدگی‌ می‌شود و این کار فایده‌ای برای مردم ندارد.

*امروزه با پدیده‌ای به نام استعمال موادمخدر صنعتی مواجه هستیم که تولید این نوع از موادمخدر به راحتی در هر آزمایشگاه‌ و یا حتی آشپزخانه‌های منازل امکان پذیر است و خطرات آن از موادمخدر سنتی به مراتب بیشتر است.

8کشور ما جزء جوان‌ترین کشورها در جهان است و در مقابله با واحدهای سیاسی در دنیا ما جزء کشورهای تراز اول و جوان هستیم، لذا با توجه به ظرفیت جوان کشور و استعمال موادمخدر اگر مسئولان نهادهای‌ مختلف در این باره اقدامات لازم را انجام ندهند، این ظرفیت جوان در سال‌های آینده دچار مشکل خواهد شد.

*با روی کار آمدن مدیریت جدید ستاد کل مبارزه با مواد مخدر ما شاهد یک حرکت جدید و جهنده‌ خواهیم بود، لذا با توجه به ارزش‌های دینی و انقلابی ما قرار است تا برای نسل آینده الگوسازی‌ کنیم و باید در جهت تحقق این امر آستین‌ها را بالا زده و همگی به میدان عمل بیاییم.

* به نظر می‌آید که انجام فعالیت‌ها در این زمینه به تأخیر افتاده است و ما را به جایی نخواهد رساند.

*اگر به فکر جوان‌ها هستیم باید فعالیت‌های خود را در این 10 استان آغاز کنیم و ادامه آن را به تمام استان‌های کشور تسری‌ دهیم و با تکثیر اردوگاه‌ها و مراکز بازپروری و با انجام برخی از فعالیت ها در زمینه بازپروری و صیانت‌ از معتادان اقدام کنیم.

* وظیفه ما این نیست که فقط معتادان را جمع‌آوری و بازپروری‌ کنیم، چراکه ما باید سراغ افرادی که در این حوزه فعالیت دارند مانند فروشندگان موادمخدر نیز برویم.

* این فروشندگان موادمخدر هستند که به جان مردم افتاده‌اند و قطعاً این اشخاص، افراد نفوذی در کشور هستند، چراکه با کشت خشخاش‌ در کشور همسایه، ایران به نخستین ایستگاه و به نوعی بارانداز به جهت توزیع آن در جهان بدل شده است.

*انجام فعالیت‌ها در این حوزه طرحی نیست که فقط به یک سم‌زدایی منتهی شود و معتادان را دوباره به جامعه بازگرداند، لذا باید با جمع‌آوری معتادان آن‌ها را صیانت کنیم، کار یادشان دهیم و حتی بعد از درمان به آن‌ها وام دهیم تا برای خود ایجاد اشتغال کنند و سربار جامعه نباشند.

*از درب‌ خانه‌ای که مواد مخدر به آن وارد شود غیرت نیز خارج خواهد شد.

*یک کارگروه بسیج 10 هزار نفری در کشور برای ارائه آموزش به خانواده‌ها در حال فعالیت است که این کار یک نقطه شروع برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه تلقی می‌شود.انجام این فن مشترک می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های نهادهای دیگر در سایر حوزه‌ها باشد تا با انجام کارهای مفید بتوانیم مشکلات موجود در جامعه را بررسی کنیم.

*در حال حاضر طرح صیانت از معتادان و مبارزه با موادمخدر با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در 10 استان کشور از جمله اصفهان، خورستان، تهران، البرز، قم، کرمان، لرستان، خراسان رضوی و همدان اجرایی می‌شود.

*بزرگترین مشکل ما مشکل اراده بود که حل شد. برای خود من مشکل قابل لمسی وجود ندارد که بخواهد بر سر راه ما قرار گیرد، در گذشته نیز فقط مشکل اراده و خواستن بود که ما را از انجام امور باز می‌داشت.

* 10 استان مذکور به دلیل دارا بودن زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و غیره انتخاب شدند و 20 تا 30 روز برای آماده سازی این زیرساخت‌ها زمان لازم است و با تعمیر مجدد آن‌ها زمینه مناسب برای اجرای این طرح فراهم خواهد شد.

*برای اجرای این طرح باید سازمان‌های تبلیغاتی و فرهنگی، اصحاب رسانه، نهادهای دولتی در کنار سازمان بسیج و ستاد کل مبارزه با موادمخدر کشور روی کار آیند و همکاری های لازم را در جهت انجام بهتر این امور حاصل داشته باشند، لذا با همکاری شهرداری‌ها و سایر نهادهای استانی اقدامات لازم جهت انجام این طرح محقق شده است.