بحث دفاعی ایران به هیچ کشوری ارتباطی ندارد
مرتضی صفاری نطنزی ضمن اشاره به موضوع ادعای پمپئو در مورد ساخت موشک های دوربرد توسط کشورمان گفت: تعجب می کنم آمریکایی با چه رویی می‌توانند این حرف را بزنند.

وی افزود:قطعنامه ۲۲۳۱ که اشاره به بحث موشکی جمهوری اسلامی دارد،ایران را از موشک‌هایی که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای باشد،منع کرده است، چه کسی تایید کرده که در جمهوری اسلامی موشک با این استعداد حمل کلاهک هسته‌ای،ساخته شده است؟

بحث دفاعی ما به هیچ کشوری ارتباطی ندارد 

نماینده مردم نطنز و قمصر درمجلس شورای اسلامی معتقد است؛اینکه ما صنعت موشکی داریم و دکترین دفاعی ما براساس صنعت موشکی بنیانگذاری شده است یک مسئله داخلی است و ما خودمان باید تشخیص دهیم که چگونه و با چه ابزاری از کشورمان دفاع کنیم.بحث دفاعی ما به هیچ کشوری ارتباطی ندارد و اختصاص آن به خود ما مربوط است.

وی با اشاره به موضوع نگرانی و دستپاچگیپمپئو در این قضیه،مطرح کرد:آمریکایی ها انتظار داشتند با این تهدیدها که در رابطه با تحریم‌ها کردند،یک اتفاق سنگینی در کشور بیفتد،ولی هیچ اتفاقی نیفتاده است.حالا بایستی به نحوی  افکار عمومی داخل را به مسائل حاشیه ای معطوف و مشغول کنند.

آمریکا به هیچ کدام از پیمان بین المللی پایبند نمانده است

صفاری با اشاره به اینکه آمریکا تا الان به هیچ کدام از پیمان های بین المللی پایبند نبوده است،تاکید کرد: واقعاً آنها به کدام پیمان بین المللی و قرارداد جهانی پایبند ماندند که الان توقع دارند که دیگران به پیمان ها عمل کنند،ضمن اینکه ایران هیچ نقضی را در ارتباط با پیمان ها و تعهدات بین المللی خود انجام نداده است.

عضوفراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:براساس تایید همه کشورها و سازمان های بین المللی ایران همیشه متعهد به تعهدات خودش بوده است،بیشترین تعهد را نسبت به پیمان ها و قراردادهای بین‌المللی ایران داشته است؛ بنابراین آمریکا اصلا جایگاهی برای بیان این حرف ها ندارد.

به گزارش خانه ملت؛ درحالی که خبر آزمایش موشکی جدید در ایران از سوی هیچ مقام نظامی یا دفاعی در کشورمان اعلام یا تایید نشده است، پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه تازه‌ترین اظهارات خصمانه خود علیه ایران در پیامی توییتری آزمایش موشکی ایران را محکوم و آن را مغایر قطعنامه 2231 عنوان کرده است.