سرمقاله روزنامه های امروز/ روحانی چگونه می‌تواند ترامپ را شکست دهد؟

روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آن ها در ذیل می آید:

روحانی چگونه می‌تواند ترامپ را شکست دهد؟

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین اظهارات ضدایرانی خود ضمن تکرار اتهامات کهنه و نخ‌نمای پیشین درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی، گفته است؛ «سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردیم.

توفان در یک‌قدمی قاره سبز

اروپا روزهای آرامی را سپری نمی‌کند! اگرچه «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه موقتا از اجرای قانون وضع مالیات بر سوخت عقب‌نشینی کرده اما نیروی محرکه‌ای به نام «جلیقه‌زردها» همچنان در خیابان‌های پاریس و دیگر شهرها باقی مانده است تا پیگیر مطالبات خود از کاخ الیزه باشد؛ مطالباتی مانند کاهش مالیات بر درآمد افراد متوسط و فقیر، افزایش حقوق بازنشستگان و تامین منافع اتحادیه‌های کارگری و کارگرانی که تحت حمایت این اتحادیه‌ها هستند، همچنان روی زمین باقی مانده است.

هفتاد سال جنایت

در تقویم، 16 آذر به عنوان روز دانشجو ثبت گردیده اما اصل واقعه اتفاقی است که در 17 آذر رخ داده است. درست است که بزرگ نیا، قندچی و شریعت رضوی در 16 آذر و به دست نیروهای امنیتی شاه کشته شدند و بسیاری همچون مصطفی چمران در آن روز مجروح گردیده اند اما این دانشجویان در واقع قربانیان 17 آذر بودند.