توصیه بروجردی به اروپا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی «ساز و کار مالی اروپا»، خروجی مجموعه مذاکرات فشرده وزیر خارجه ایران با اروپایی ها است و وظیفه و تعهد قانونی آنهاست که آن را اجرایی کنند.

علاالدین بروجردی تصریح کرد: اروپایی ها باید بتوانند در برابر فشارهای غیرمنطقی، ظالمانه و غیرقانونی آمریکا از خود این توانمندی را نشان دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اروپا نتواند این کار را انجام دهد نقطه پایانی بر «خرده قدرت اروپا» در منطقه و در برابر آمریکا خواهد بود و عدم تحقق این سیسم مالی بیش از اینکه به ضرر ما باشد ضرر خود انها خواهد بود.

بروجردی اظهار داشت: تصمیم کلی را در این زمینه گرفته اند و نگران اجرا به لحاظ تهدیدات و فشارهای مستمر آمریکا هستند.

چین باید وظیفه خود را در قبال برجام انجام دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از چین به عنوان یکی از کشورهای دوست ایران یاد کرد و چین به عنوان یکی از کشورهای امضا کننده برجام؛ باید وظایف خود را در این حوزه انجام دهد.

نظاره گر ذبح منافع ملی در منطقه نخواهیم بود

بروجردی با اشاره به اهمیت تنگه هرمز برای جمهوری اسلامی تاکید کرد ایران بیشترین ساحل خلیج فارس را دارد و اگر قرار باشد آمریکایی ها منطقه ما را ناامن کنند ما نظاره گر ذبح منافع ملی در منطقه نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: منطقه باید امن باشد و سیاست ما هم کمک به تامین امنیت پایدار منطقه برای همه است.

واشنگتن به دنبال ساماندهی گروه های تروریستی علیه ایران است

او در ارتباط با حادثه تروریستی چابهار نیز با اشاره به اینکه کشورهای پیرامونی ما در شرق و غرب از لحاظ امنیتی کشورهای بحران زده هستند، تاکید کرد: با توجه به حساسیت های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، واشنگتن به دنبال آن است که مجموعه ظرفیت های ضد انقلاب در منطقه را علیه ایران ساماندهی، سرمایه گذاری و تحریک کند.

بروجردی با بیان اینکه عربستان هم به عنوان «پادو آمریکا» در منطقه همین سیاست را دنبال می کند تصریح کرد با این وجود و به رغم تلاش های این دو کشور، ما واقعا کارنامه بسیار موفقی از نظر امنیتی داریم و تا کنون ده ها گروه از تروریست ها را شناسایی و دستگیر کرده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نتیجه اقدامات تحریک آمیز آمریکا و عربستان تاکنون چند حادثه تروریستی مانند حادثه اهواز، چابهار و گروگانگیری در مرز اتفاق افتاده است، افزود: این تعداد حادثه هم به رغم امینت بالای ایران از دید ما زیاد است و نباید اتفاق بیافتدو از نظر محاسبات امنیتی، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما باید بیشتر تلاش کنند تا از امکان نفوذ دشمن در اینده جلوگیری کنند.

آمریکا قدرت نمایی کره شمالی را پذیرفته است

بروجردی که در چارچوب دیپلماسی پارلمانی و به عنوان رییس گروه دوستی دو کشور بنا به دعوت همتای کره ای خود به پیونگ یانگ سفر کرده است، افزود: کره شمالی با وجود تحریم های آمریکا با جدیت سیاست های خود را دنبال می کند و با اقتدار در برابر زورگویی های واشنگتن عمل می کند.

او گفت: مجموع سیاست های پیونگ یانگ در برابر آمریکا باعث شد تا ترامپ از واشنگتن به منطقه سفر کند و در سنگاپور با رهبر این کشور دیدار نماید که بیانگر این است آمریکایی ها در برابر قدرت نمایی کره شمالی نوعی عقب نشینی را پذیرفته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد چهره و تغییرات قابل لمس در شهر پیونگ یانگ نیز گفت: چهره شهر بسیار متفاوت از گذشته شده است و با آنچه که رسانه های غربی از آن به عنوان «یک کشور بسته» یاد می کنند خیلی متفاوت بود و ساخت و ساز بسیار خوب و مناسبی در این شهر انجام شده است.

بروجردی تصریح کرد: در این سفر مذاکرات طولانی در زمینه های همکاری پارلمانی و روابط دو کشور با توجه به تحریم های ظالمانه امریکا علیه دو کشور، با همتای کره ای در دو دور انجام شد.

به گفته وی در این مذاکرات راه برون رفت از این تحریم ها و همکاری های بین المللی دو کشور در مجامع بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیگر محور مذاکراتش را در کره شمالی بررسی آخرین تحولات منطقه از جمله وضعیت سوریه، فلسطین، یمن و بحران هایی که به منطقه تحمیل شده است عنوان کرد و افزود: مذاکرات مفصلی در این زمینه انجام شد که در خیلی از مسایل نظرات مشترکی با همتای کره ای داشتیم.

او ادامه داد: با رییس مجلس کره شمالی نیز دیدار خوبی صورت گرفت و با توجه به اینکه او در اجلاس فلسطین در تهران شرکت کرده بود و خاطرات خوبی از این سفر داشت دیدار نتایج مثبتی به همراه داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار با معاون بین الملل حزب کره شمالی، دیدار با معاون وزیر تجارت و بازدید از کارخانه سیمان و همچنین دانشگاه بزرگ 'کیم ایل سونگ' به عنوان بزرگترین دانشگاه این کشور با بیش از 30 هزار دانشجو را از دیگر دیدارها و برنامه های خود و هیات همراه در کره شمالی عنوان کرد.

بحث های کارشناسی زیادی روی FATF و FCT صورت گرفته است

بروجردی تاکید کرد: بحث های بسیار طولانی در شورای عالی امنیت ملی، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد لایحه های FATF و FCT صورت گرفته است و در نهایت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در مورد آنها تصمیم بگیرند.