حبیبی می‌رود

محمد نبی حبیبی دبیرکل فعلی حزب موتلفه اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا داوطلب نامزدی دبیرکلی حزب در دوره جدید هستید یا خیر، گفت: از دو دوره قبل شورای مرکزی یعنی حداقل از ۶ سال قبل اصرار داشتم دبیر کل نباشم و شخصاً تلاش کردم دبیرکل جدید انتخاب شود و حتی افراد واجد شرایط را نیز معرفی کردم اما دوستان نپذیرفتند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: قطعاً و یقیناً در دوره جدید داوطلب نامزدی دبیرکلی حزب نخواهم بود و تغییر دبیرکلی را با رعایت ضرورت قطعی و مهم جوانگرایی، کاملاً به مصلحت حزب می‌دانم.

حبیبی تأکید کرد: انشاالله با انتخاب دبیرکل جدید تجربیات ۱۴ ساله خود را در اختیار وی می‌گذارم و کاملاً در انجام وظایف حزبی با او همکاری خواهم کرد.

حبیبی در پاسخ به این سوال که دوازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه چگونه گذشت و شما چه ارزیابی از نتایج آن دارید، گفت: با عنایات الهی و همت والای مدیران و اعضای حزب در سراسر کشور، دوازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی پنج‌شنبه گذشته با نظم و انضباط خوبی برگزار شد و هفت موضوع در دستور کار مجمع بود.

وی گزارش عملکرد حزب توسط دبیرکل و سخنرانی آیت‌الله بوشهری قائم مقام رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را از جمله برنامه‌های مجمع ذکر کرد و گفت: در این نشست تغییرات اساسنامه با توجه به قانون احزاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ۱۰ نفر از اعضای حزب در نقد عملکرد سه ساله حزب سخن گفته و مطالب خوبی را مطرح نمودند و سپس نامزدهای عضویت در شورای مرکزی به معرفی خود پرداختند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: در مجمع دوازدهم ۳۵ نفر به عنوان عنصر اصلی و ۵ نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: ۲۱ نفر از منتخبین مجمع زیر ۵۵ سال سن دارند و ۲۵ نفر زیر ۶۰ سال سن دارند، تنها ۲ نفر در سن ۸۵ سالگی هستند.

وی افزود: ۸ نفر از برگزیدگان درجه دکترای دانشگاهی دارند ۱۵ نفر فوق لیسانس و ۱۱ نفر لیسانس و بقیه زیر لیسانس هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اعضای شورای مرکزی جدید یک ماه فرصت دارند که هیأت رئیسه شورا و دبیرکل و سایر مسئولین اجرایی را انتخاب کنند.