نتانیاهو  اقدام نظامی در داخل مرز‌های ایران را رد نکرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی هشدار داد اگر در عربستان بی ثباتی روی دهد تمام جهان بی ثبات خواهد شد.

به گزارش جروزالم پست، "بنیامین نتانیاهو" روز چهارشنبه طی سخنانی گفت: سیاست وی همیشه اینگونه بود که چیز‌های بد را زمانی که کوچک هستند متوقف کند؛ بنابراین ما با حضور ایران در سوریه مواجه هستیم و اگر نیاز باشد هر آنچه که ضروری است برای حمایت از خودمان انجام می‌دهیم.

وی افزود که اسرائیل اقدام نظامی در داخل مرز‌های ایران را در صورتی که احساس کند که برای امنیتش ضروری باشد، رد نمی‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در مقابل رسانه‌های خارجی صحبت می‌کرد، درباره اقدام نظامی در داخل مرز‌های ایران گفت: خط قرمز ما بقای ماست. ما هر آنچه که نیاز باشد برای حمایت از اسرائیل در برابر ایران که آشکارا خواستار نابودی اسرائیل است انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی در اینباره که آیا سخنانش به معنای اقدام اسرائیل در داخل ایران است، پاسخ داد: من احتمال انجام هر کاری برای دفاع از خودمان را رد نمی‌کنم. در حال حاضر اسرائیل تنها ارتش در جهان است که به صورت مستقیم در حال مقابله با نیرو‌های ایران است. ما این اقدام را در سوریه انجام دادیم و آن‌ها را به عقب راندیم.

وی افزود: ایران تمایل دارد تا ارتش خود را ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر از مرز‌های خود مستقر کند و موشک‌های خود با برد‌های ۴۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر را که تمام اسرائیل را پوشش می‌دهد بیاورد. آن‌ها ۸۰ هزار نظامی شیعه را با هدف نابودی ما اینجا آورده‌اند.

نتانیاهو در پاسخ به سوال دیگری درباره کم رنگ شدن نقش "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در خاورمیانه پس از قتل "جمال خاشقجی" گفت: آن چیزی که در استانبول روی داد وحشتناک بود و هر کشوری که با عربستان سعودی ارتباط داشته باشد با این موضوع به شیوه خود رفتار می‌کند.

وی افزود: این موضوع باید با درک اهمیت نقش عربستان در خاورمیانه باشد، چون اگر عربستان بی ثبات شود همه جهان و نه فقط خاورمیانه بی ثبات خواهد شد و من معتقدم که این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.