تعطیلی نشریه ضد ایرانی

گروه رسانه‌ای کلریتی، مالک نشریه ضدایرانی ویکلی استاندارد، اعلام کرد این نشریه روز دوشنبه با انتشار آخرین شماره، پس از ۲۳ سال به فعالیت رسانه‌ای خود پایان خواهد داد.

نسخه روز دوشنبه نشریه ویکلی استاندارد آخرین شماره این مجله نومحافظه‌کار، که در سال‌های گذشته مواضعی به شدت ضدایرانی داشته، خواهد بود.

ویکلی استاندارد ۲۳ سال پیش آغاز به کار کرد و در این مدت گروه‌های نومحافظه‌کار و جنگ‌طلب را نمایندگی کرده است. بیل کریستول مؤسس و سردبیر این نشریه از حامیان سرسخت فشار به ایران است.

او در سال ۲۰۰۶ زمانی که جنگ ۳۳ روزه در لبنان در جریان بود، پیشنهاد اقدام نظامی علیه ایران را مطرح کرد.

با این وجود، کریستول پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا جزء مخالفان دونالد ترامپ نامزد وقت جمهوری‌خواهان بود و پس از حضور وی در کاخ سفید هم بار‌ها از او انتقاد کرده و او را تهدیدی برای حزب جمهوری‌خواه خواند. همین امر موجب شد تا کریستول و نشریه تحت مدیریتش از سوی محافظه‌کاران حامی ترامپ تحت فشار قرار گیرند.

کلریتی رسما دلیل تعطیلی ویکلی استاندارد را اعلام نکرده، اما به نوشته پالیتیکو، قرار است پایگاه واشنگتن اگزمینر که آن هم تحت تملک کلریتی است، از این پس یک هفته‌نامه منتشر کند. گفته می‌شود کلریتی با تعطیلی ویکلی استاندارد و خودداری از فروش آن به شرکت‌های دیگر، می‌خواهد هفته‌نامه اگزمینر را بی‌رقیب نگه دارد.